SOSYAL AĞLAR

DigitalAge | 25.03.2016 - 16:36

Marka YouTube kanalını “bir YouTuber” yönetebilir mi?

Son dönemde çok fazla YouTube, YouTuber ve yeni nesil TV kanallarından bahseder olduk. Ben bu konuda en sık yazı yazanların herhalde başında geliyorum. Bunun en büyük sebebi Türkiye’de 1. jenerasyon YouTuber olmam. İşin her iki tarafında da çok sık yer aldığım için bu konuda her zaman yazacak çok şeyim oluyor

Bu içerikleri arşiv amaçlı tabii ki YouTube’a yükleyebilirsiniz. Bu konuda bir sıkıntı elbette yok. Hatta en güvenli ve ucuz çözümlerden birisi bu diyebiliriz. Sorun bu içerikleri bu kanala yükledikten sonra “İşte bizim YouTube kanalımız” diye duyuruyor olmanız. “YouTube kanalı böyle oluyor” diyen kimse sizi fena yanıltmış. Bu sizin arşivinizin dijitalize edilmesinden başka bir şey değil. Bir de sizden bunun için para alınıyorsa bu daha büyük sıkıntı. Aslında çok basit mantıkla düşünmek gerekiyor. Örneğin TV için hazırlattığınız bir reklam filmini TV’de yayımlamak istiyorsunuz ya, işte mantık buradan çözülebilir. Sinema için özel hazırladığınız reklam/tanıtım filmini TV’de yayımlıyor musunuz? Hayır. YouTube için ürettirdiğiniz filmi YouTube’da yayımlamalısınız. TV ve sinema dinamikleri nasıl farklı işliyor ve siz bunu kabul ediyorsanız YouTube da öyle. Üstelik bu mecranın dinamikleri hiçbir şeye benzemiyor. Sürekli değişgenlik gösteriyor. Bağımsız olarak yönetilmesi, içeriklerin üretilmesi, kafa patlatılması en çok gereken mecra YouTube. Küçümsendiğinde başınıza gelmeyen kalmaz. Kapatırsanız büyük bir kesimin hoşça vakit geçirdiği bu alandan kendinizi kopartmış olursunuz. İşte bu noktada içerik reklamcılığı devreye giriyor. Bunun iki türlü kullanım şekli var:

Kendi kanalınız üzerinden içerikler üretmek ya da hedef kitlenize uygun doğru profile ulaşabileceğiniz iyi YouTuber’lar ile çalışmak.

“İyi YouTuber” lafımı unutmayın! Bu kavramı çok sık duyacaksınız. Nasıl iyi oyuncu, iyi sinemacı, iyi yönetmen, iyi yönetmen var. İşte artık emin olabilirsiniz “İyi YouTuber” da var. Peki, iyi YouTuber nedir? Kime denir? Nasıl anlaşılır?

Bu bölümü ikiye ayırmak gerekir. Bireysel YouTuber’lar, Kurumsal YouTuber’lar. Önce bireysel olanın tanımını vermeye çalışayım.

İyi YouTuber’ın en büyük özelliği; içeriklerini düşünerek üreten, kitlesini çok iyi tanıyan, onlarla iyi iletişim kurabilen, yalan yanlış bilgilerle değil inandığı bilgileri konusu yapan ve en objektif şekilde izleyicilerine samimi bir şekilde anlatan içerik üreticisi olması.

kurumsal youtube

İyi YouTuber nasıl anlaşılır?

Bunu anlamanın en iyi yolu takipçilerinin video altına yazdığı yorumlar, beğeni sayıları, yorum bölümünde sansür yapıp yapmadığı en net göstergeleri diyebiliriz. Bir YouTube kanalının güvenilir, samimi, kısacası iyi olmasını nasıl anlarız? Çok basit bir araştırma metodu uygulayabilirsiniz. Tüm sosyal medya kanallarında onunla ilgili yapılan paylaşımlara, yorumlara, sözlüklerde ne yazıldığına bir bakmakta fayda var. Bu sizin için bir fikir oluşturacaktır. En önemli faktör ise videolarını izlediğinizde siz ne düşünüyorsunuz? Bıraktığı etki ne? Bir de onunla çalışmadan önce bir süre gözlemleyin. İstikrarlı ve gerçekten samimi mi? Kendi gözlerinizle görün. Geçen aylarda yazdığım yazıları okumanızda fayda var. Özellikle onunla nasıl çalışmanız gerektiğini çok iyi öğrenmelisiniz. Bu kritik noktada hata yaparsanız tüm projeniz çökebilir. Şunu asla unutmayın! Milyonluk takipçi sayısı önemli ancak ilk kriteriniz bu olmamalı. Sizin için ne kadar etkili olduğu daha önemli. Çalışmadan önce zaten klasik taleplerinizde bulunmalısınız. YouTuber’ın izleyici profil detaylarını kendisinden istemelisiniz. İş yapacağınız zaman onu çok iyi bilgilendirmeli, yanıltmamalısınız. Neyse, uzatmayayım bu konu ile ilgili eski sayılarda etraflıca anlattığım yazılar mevcut.

1 2 3