Skip to main content

Marcel, Microsoft’un yapay zekâ teknolojisini kullanarak, Publicis Groupe’un 80 bin çalışanının birbiriyle bağlanmasını sağlayacağı platformla sektörde bir ilke imza atacak.

Küresel reklam gruplarından Publicis Groupe, 64. Cannes Yaratıcılık Festivali’nde Marcel isimli bir yapay zekâ çözümü üzerinde çalıştığını açıklamıştı. Biz de konuyla ilgili bir haber paylaşmıştık. Bu konuda yeni bir gelişme var: Publicis Groupe,  Marcel’i geliştirmek ve uygulamak için Microsoft ile işbirliği yaptıklarını açıkladı.

Publicis Groupe, Publicis.Sapient’in teknoloji danışmanlığıyla, Marcel’in mimarisini, tasarımını ve kullanıcı deneyimini tasarlayacak. Microsoft ise Microsoft Azure AI ve Office 365’ten faydalanarak, platformun daha derin bir teknoloji ve yapay zeka gücüyle inşa edilmesine katkıda bulunacak.

Marcel platformu, yapay zekâ teknolojisini kullanarak Publicis Groupe çalışanlarını ve iş ortaklarını ortak bir platformda bir araya getirecek. Bunu 3 şekilde yapmayı planlıyor:

  • Her şeyden önce, Groupe’un 80 bin çalışanı arasındaki ilgili bağlantıları belirleyecek.
    Publicis Groupe ajanslarından birinde, bir başka çalışana yardım edebilecek birisi varsa, Marcel o kişiyi bulacak.
  • İkinci olarak, Marcel Publicis Groupe’un kolektif bilgisini toplayıp, organize ederek,
    çalışanların grup içerisinde var olan tüm deneyimlerden ve bilgiden faydalanmasını sağlayacak.
  • Sonuncu ve belki de en önemlisi, her çalışana sınırlarının ötesinde katılım sağlama ve daha fazla yaratma gücü verecek. Marcel platformunun kuluçkası olan M-Labs aracılığıyla Publicis Groupe, büyük küresel müşterileriyle şimdiden sonuç aldığı yeni işbirliği modelleri üzerinde çalışmalarını sürdürüyor.

Konuya ilişkin görüşlerini açıklayan Microsoft CEO’su Satya Nadella, “Yapay zekâ, çağımızın en dönüştürücü teknolojilerinden biri, ancak gerçek gücü insanın yaratıcılığını daha fazla kullanabilmesini sağlamakta yatıyor. Marcel’in güzelliği de işte burada” dedi.

Publicis Groupe Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Arthur Sadoun ise “Marcel, Publicis Groupe’un hem iş ortaklarımızın hem çalışanlarımızın yararına olacak şekilde sektörü kökten değiştirme konusunda önemli bir adım. Bugün, geleceğin platformunu inşa edebilmek için Microsoft’un yapay zekâdaki uzmanlığından, kaynaklarından ve çığır açan yeteneklerinden yararlanabilmek bizi çok heyecanlandırıyor” ifadesini kullandı.

Publicis Groupe ve Microsoft, Marcel’i ilk kez 24 Mayıs’ta Paris’te Viva Technology’de duyuracak.