Skip to main content

SMB DigitalScape, Türkiye’deki KOBİ’lerin çoğunluğunun online ve mobil dijital platformlarda varlıklarının olmadığına dikkat çekti. SMB Digital Scape tarafından yapılan son analizler, KOBİ’lerin dijital ticaret ile online ve mobil pazarlamada karşılaştıkları…





















SMB DigitalScape, Türkiye’deki KOBİ’lerin çoğunluğunun online ve mobil dijital platformlarda varlıklarının olmadığına dikkat çekti. SMB Digital Scape tarafından yapılan son analizler, KOBİ’lerin dijital ticaret ile online ve mobil pazarlamada karşılaştıkları temel zorluklara ayna tutuyor.
vSplash tarafından geliştirilen ve Yellow Medya işbirliği ile yayınlanan, KOBİ’lerin  dijital medya ve ticarete ne kadar hazır olduklarını gösteren veri toplama ve analiz motoru SMB DigitalScape, aralarında Türkiye’den 800 binden fazla KOBİ’nin internet  sitesinin de bulunduğu, 14 ülkeden 4,5 milyonu aşkın KOBİ internet  sitesini analiz etti.
 “Ne yazık ki Tükiye’deki KOBİ’lerin dijital dünyada var olma kavramını benimsemeleri ile ilgili bir gelişme göremiyorum” diyen Yellow Medya Genel Müdürü Trevor Nadeau, “Tüketiciler alışveriş yapmak istedikleri mağazaları bulmak için sosyal, lokal ve mobil platformları aktif bir şekilde kullanıyorlar. Ancak KOBİ’lerin çoğu bu trendlere ayak uyduramıyor ve firmalarını, günümüzde tüketicilerin akıllı cep telefonlarıyla katkıda bulunduğu bu inanılmaz satış fırsatı havuzunun dışında bırakıyorlar” şeklinde konuştu.  
SMB DigitalScape verileri birçok KOBİ’nin internet sitesinin olmadığını, internet sitesi olanların da internet sitelerinin arama motorlarında bulunabilmesi için gerekli olan teknik altyapıya sahip olmadığına işaret ediyor. Mobile uyumlu olmamaları, meta başlıklarının, gizlilik politikalarının ve anahtar kelimelerinin olmaması bu sitelerin en önemli eksikleri arasında gösteriliyor.

SMB DigitalScape’in Türkiye için yaptığı araştırmadan elde edilen bazı diğer önemli veriler şu şekilde sıralanıyor:
KOBİ internet sitelerinin yüzde 99’u, mobil cihazlarda düzgün olarak görüntülenmelerini sağlayan optimizasyona sahip değil.
KOBİ internet sitelerinin yüzde 73’ünün ana sayfasında tüketicilerin firma ile iletişime geçebilmesini sağlayacak bir telefon numarası bulunmuyor. 
KOBİ internet sitelerinin yüzde 90’ının ana sayfasında Facebook bağlantısı bulunmuyor. 
KOBİ internet sitelerinin yüzde 98’inde firmaya ait harita veya yol tarifi mevcut değil.  
KOBİ internet sitelerinin yüzde 94’ünde gizlilik ilkeleri bulunmuyor.