Skip to main content

Fikrimühim’in kadınların sosyal medyadaki davranış ve tercihlerini sorgulamak için gerçekleştirdiği anket çalışması, kadın kullanıcıların en çok tercih ettiği platformun Instagram olduğunu ve markaların sosyal medya hesaplarını ilgiyle takip ettiklerini gösteriyor.

Kadınların empati ve paylaşım dolu dünyasına biraz daha yakınlaşmak için FikriMühim’in gerçekleştirdiği anket çalışmasının sonuçları ışığında kadınların sosyal medya alışkanlıklarını inceleyelim:

FikriMühim’in sosyal medya araştırmasına göre, 700’ü 25-34 yaş aralığındaki bin 380 kadın katılımcıdan, sosyal medya hesabı olanların genel oranı yüzde 98. Ortalamayı 45 yaş ve üzeri kadınlar (yüzde 94) düşürüyor.

Markalar paylaşım sıklığını artırmalı
Kadın kullanıcıların sosyal hesaplarını gün içinde kontrol etme alışkanlıklarının sorgulandığı ankete göre, hesapların kontrolü için günlük olarak ayrılan süre ortalama 2 saat. Bir saatten daha sık hesap kontrolü yapanların ortalaması yüzde 41. Bu oran 24 yaş ve altındakilerde yüzde 51’e yükseliyor. 45 yaş ve üzeri kullanıcılarda bir saatten daha sık hesap kontrolü yapanların oranı ise yüzde 35. Kadınların bu kadar sık hesap kontrolü yaptığı günümüzde, bir marka olarak paylaşım sayınızı artırmayı düşünebilirsiniz.

En çok tercih edilen mecra Facebook
Sosyal medya mecraları arasında şampiyon yüzde 58’lik oranla Instagram. Instagram’ı en yoğun tercih eden grup, yüzde 75’lik oranla 24 yaş ve altı kadınlardan oluşuyor. Onu, yüzde 66 ile 25-35 yaş grubu takip ediyor. Kadınların yaşı büyüdükçe Instagram kullanım oranı düşüyor. En sevilen mecralarda ikinci sırada Facebook (yüzde 33) yer alıyor. Facebook’u en yoğun tercih eden grup, yüzde 63’lük bir oranla 45 yaş ve üzeri kadınlar… Bu grubu yüzde 49’luk bir oranla 35-44 yaş arası kadınlar takip ediyor. Instagram ve Facebook kullanımında büyük farklılık gözetmeyen tek grup ise 35-44 yaş arası kadınlar.

45 yaş üstü Twitter’da daha aktif
Twitter kullanımında yüzde 5 ile en yüksek kullanım oranını 45 yaş ve üzeri kadın grubu yakalıyor. Snapchat ise 24 yaş ve altı grubunda yüzde 5’te kalıyor. Gündemde olan YouTube ise 45 yaş ve üzeri kadınlar tarafından yüzde 0’lık bir oranla yok sayılmış vaziyette. Görünen o ki, hedef kitleniz neredeyse oraya doğru odaklanmakta geç kalmış değilsiniz. Kadınların en rahat paylaşım yaptıkları mecra ise yüzde 54’lük bir tercihle yine Instagram. En yakın takipçisi Facebook (yüzde 29).

En sevilen paylaşım türü görseller
Araştırmaya göre, en çok ilgi gören paylaşım türü görseller (yüzde 73). Tüm yaş gruplarında bu oran yüzde 60’ın üzerinde. Görsellere en çok ilgi yüzde 76’lık dilimle 25-34 yaş grubuna ait. Videolara en çok ilgi gösteren yaş grubu 24 yaş ve altı kadınlardan oluşuyor. Öyleyse, genele hitap etmek istiyorsanız, etkili görseller ilgi görmeye devam edecek gibi duruyor.

Kadınlar markaların hesaplarına bayılıyor
Kadınların yüzde 90’ı marka hesaplarını takip ediyor. Bu oran 24-35 yaş arasında yüzde 92’ye kadar çıkıyor. Hatta kullanıcıların yüzde 60’ı bu hesapların paylaşımlarını zaman zaman samimi buluyor. Marka takibine hayır diyen en kalabalık grup ise yüzde 19 ile 45 yaş ve üzeri kadınlardan oluşuyor. Marka takip etmeyi bu kadar seven kadına başka bir ülkede rastlamak mümkün değil. Bence, bu kadınların kıymetini bilin, takiplerini ödüllendirmeyi ihmal etmeyin. Ankete katılan kadınların yüzde 69’u marka veya ürünlere yer verdikleri paylaşımlar yapmışlar. Bu konuda en bonkör grup yüzde 74 ile 45 yaş ve üzeri kadınlardan oluşuyor. Tam karşı tarafta ise yüzde 44’lük oran ile 24 yaş ve altı kadınlar bulunuyor.