Skip to main content

Sektördeki ve teknolojideki değişimlere göre konumlanıp adapte olabilmeyi mümkün kılan agile dönüşüm modelini ve iş dünyası için getirdiği artıları Digital Age Kasım-Aralık sayısının kapağına taşıdık.

Günümüz iş dünyası özellikle de yeni nesil çalışanlar hiyerarşik yapılardan, yukarıdan aşağıya yönetimden, departmanların oluşturduğu silolardan sıyrılmak istiyor. Bu bağlamda son dönemde dijital dönüşüm kadar hatta belki daha çok daha fazla karşımıza çıkan bir konu var: ‘Agile’ ya da Türkçesi ile ‘çevik’ dönüşüm. Basitçe değişime hızla adapte olmak olarak tanımlayabileceğimiz bu iş yapma kültürünün scrum, sprint, kanban gibi terimleri içerek kendine ait bir jargonu var. Agile dönüşüm de aslında öncelikle bu kavramları anlamak ve sürekli değişen iş dünyasında çevik kalabilmek konusunda farkındalık kazanmakla başlıyor. Peki eğitimlerle başlayan bu dönüşüm nasıl devam ediyor? Agile organizasyon, agile çalışan olmak için hangi meziyetlere sahip olmak gerek? Ve belki de en önemlisi bu dönüşüm İK tarafında ölçülebilirliği ne kadar mümkün kılıyor? Bu sorulara yanıt vermek üzere bu ay finanstan eticarete farklı disiplinlerden şirketlerin Agile alanında çalışan yöneticileri ve bu alanda danışmanlık veren eğitmenlerle bir araya geldik ve iş dünyamızdaki agile dönüşümü masaya yatırdık.

Digital Age Kasım-Aralık sayısı yayında!

Agile şirketler için zorunluluk

Toplantının çıktıları arasında belki en önemlisi agile dönüşüm ihtiyacının firmalar için aslında zorunluluk olduğu. Müşteri ve çalışan memnuniyetinin giderek zorlaştığı günümüzde firmalar için bu değişim artık kaçınılmaz. Bugün iyi deneyimin ötesinde beklentilerle gelen müşterinizi mutlu etmek ne kadar zorsa 25-30 yaşlarında bir genci 9-6 çalıştırmak da en az o kadar zor. Dolayısıyla firmaların yapması gereken agile dönüşümün gerekliliklerini hayata geçirip, eski tip hiyerarşik yapılardan, yukarıdan aşağıya yönetimden, departmanların oluşturduğu silolardan kurtulmak. Bunu yaparken de departman müdürlerinin yerini alacak hizmetkar liderlerin öncülüğünde tüm şirket verimliliğini optimize edecek hız ve esnekliğe kavuşup yeni iş dünyasının gerçek patronu olan müşterilerini memnun etmek.

Dergide bu ay neler var?

Digital Age Kasım-Aralık sayımızın öne çıkan diğer başlıkları ise; kariyeriniz için sosyal medyayı doğru kullanmak, araç kiralama pazarı için online fırsatlar ve yemek kartları sektörünün dijital yolculuğu.

Digital Age, dijitalde!

Digital Age, iki ayda bir Turkcell ve Dmags dergilik platformlarından ve Digital Age premium arşivinden okuyuculara ulaşmaya devam ediyor.

Digital Age Kasım-Aralık sayısını Turkcell Dergilik‘ten indirmek için buraya tıklayabilirsiniz.