Skip to main content

Seçimler siyasi partilerin web siteleri ile ysk.gov.tr’ye olan ilgiyi artırdı 24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekilleri seçimi,  vatandaşların seçimle ilgili içerik tüketme eğiliminde artışa neden oldu. Nisan ayında ortalama 200…

Seçimler siyasi partilerin web siteleri ile ysk.gov.tr’ye olan ilgiyi artırdı

24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekilleri seçimi,  vatandaşların seçimle ilgili içerik tüketme eğiliminde artışa neden oldu. Nisan ayında ortalama 200 bin kişinin ziyaret ettiği ysk.gov.tr’nin gerçek kullanıcı sayısı Mayıs ayında yaklaşık üç katına ve Haziran ayında neredeyse dört katına ulaştı. Seçimlerin bitmesiyle birlikte Temmuz ayındaki ziyaretçi sayısı Nisan ayının da altında gerçekleşti.

 

Seçmenler seçim süreciyle ilgili ihtiyaç duydukları içerikleri ysk.gov.tr sayfasından takip ederken, ilgi duydukları siyasi partilerin vaad ve aksiyonlarını ise doğrudan siyasi partilerin web siteleri aracılığıyla takip ettiler.

Yoğun sınav takvimi “osym.gov.tr” ziyaretçilerini üç katına çıkardı

Yaz aylarına doğru yoğunlaşan sınav takvimi sebebiyle osym.gov.tr’nin aylık kullanıcı sayısı son dört ay içinde üç katına çıktı.

Nisan ayında yaklaşık 1,5 milyon gerçek kullanıcıya sahip olan osym.gov.tr’nin ziyaretçi sayısı üç katına çıkarak 4,2 milyona ulaştı. Haziran ayında günlük ortalama 200 bin kişinin ziyaret ettiği web sitesinin ziyaretçi sayısı Yükseköğretim Kurumları Sınavı giriş belgelerinin açıklandığı 20 Haziran günü 1 milyonu geçti. Temmuz ayı içinde günlük ortalama 400 bin gerçek kullanıcının ziyaret ettiği web sitesinin kullanıcı sayısı Yükseköğretim Kurumları Sınavı sonuçlarının açıklandığı 31 Temmuz günü ise 1,6 milyona ulaştı.

Yaz sezonuyla birlikte turizm içeriklerine olan ilgi arttı

Yaz döneminin gelmesiyle birlikte kullanıcıların tatil planı yapma eğilimleri turizm ile ilgili mecralara olan ilgilerinde artışa neden oldu. Kullanıcıların tatil planı yaparken ulaşım ve konaklama ihtiyaçları için farklı davranış sergiledikleri dikkatleri çekiyor.

Tatil planı yaparken ulaşım için havayolunu tercih eden kullanıcılar bahar döneminden itibaren satın alma yapıyorlar. Bu sebeple havayolu şirketlerine ait web sitelerinin ziyaretçi sayıları bahar döneminde daha yüksek seyrederken tatil dönemi yaklaştıkça ilgi azalıyor.

Buna karşılık ulaşım için otobüsü tercih eden kullanıcılar ise ulaşımla ilgili ihtiyaçlarını tatil dönemi yaklaştıkça karşılamayı tercih ediyorlar.

Her ne kadar talep dönem dönem erken rezervasyon kampanyaları ile kış ve bahar döneminde artırılmaya çalışılsa da ağırlıklı olarak konaklama hizmeti almak amaçlı ziyaret edilen web sitelerine olan ilgi yaz dönemine doğru çok büyük artış gösteriyor. Temmuz ayı itibariyle bir çok sitenin ziyaretçi sayısı bahar dönemine göre neredeyse iki katına çıkıyor.