Skip to main content

Instagram’da sadece hikaye, post ve keşfet bölümü üzerinde bulunan alışveriş özelliği IGTV ve Reels’e de geliyor. Detaylar haberimizde…

Instagram’da alışveriş özelliği artık Türkiye’de uygun şartları sağlayan tüm işletmelere açılıyor. Bu, Facebook Shops ve IGTV üzerinden alışverişe erişimi de beraberinde getirirken, Reels üzerinden alışveriş de önümüzdeki günlerde test edilmeye başlayacak.

Önceden sınırlı sayıda işletmenin erişebildiği Instagram’da alışveriş özelliği, büyük markalardan e-ticarete atılan küçük işletme sahiplerine, içerik üreticilerinden yayıncılara, Türkiye’de uygun şartları sağlayan tüm işletmelerin kullanımına açılıyor.

Facebook Shops

Türkiye’deki işletmeler, geçtiğimiz günlerde kullanıma sunulan Facebook Shops’a da erişebilecek. Böylece işletmeler, insanların Facebook’un uygulamaları üzerinden sevdikleri ürünleri keşfedebilecekleri ve satın alabilecekleri, kişiselleştirilebilir bir online mağaza oluşturabilecek. Facebook Shops, işletmelerin ürünlerini göstermek için tek bir yerden kişiselleştirilebilen koleksiyonlar oluşturabildiği, hem Facebook hem Instagram’a uyumlu bir mağaza deneyimi.

IGTV ve Reels üzerinden alışveriş

Instagram ayrıca, önümüzdeki hafta IGTV üzerinden alışveriş özelliğinin dünya genelinde kullanıma sunulmaya başlayacağını, bu yıl içinde de Reels üzerinden alışveriş özelliğinin test edilmeye başlayacağını açıkladı. İnsanlar artık IGTV’de video izlerken birkaç tıklamayla bir ürün seçip, işletmenin web sitesi üzerinden alışverişi tamamlayabilecek. Bu, içerik üreticileri ve işletmelere uzun formatlı, düzenlenmiş videolar üzerinden ilham verici ve sürükleyici bir şekilde satış yapma fırsatını sunuyor. Önümüzdeki günlerde, alışveriş özelliğini kullanan IGTV videoları, Instagram Shop üzerinden de keşfedilebilecek.