Skip to main content

Google, Gmail’e doğrulanmış e-postalar için mavi tik getiriyor.

Google, 2021 yılında Gmail’de Mesaj Kimliği için Marka Göstergelerini (Brand Indicators for Message Identification – BIMI) kullanıma sunmuştu. Bu özellik, e-posta gönderenlerin e-postalarda bir marka logosunu avatar olarak görüntülemek için güçlü kimlik doğrulaması kullanmasını ve marka logosunu doğrulamasını gerektiriyordu. Google, şimdi de Gmail’de e-postalara mavi tik getireceğini açıkladı. Bundan böyle doğrulanmış göndericiden bir e-posta alındığında, gelen kutusunda gönderenin adının yanında mavi bir onay işareti görünecek.

Mevcut sistem, marka logolarının, gönderenin adı ve adresinin yanındaki avatar alanında göründüğü yer olan Mesaj Kimliği için Marka Göstergeleri (Brand Indicators for Message Identification – BIMI) standardına dayanıyor. Google, kullanıcıların mail’i gönderen kişinin meşru olduğunu ve taklitçilerden gelen iletileri daha net bir şekilde tanımlamasına yardımcı olmak adına BIMI’yı benimseyen gönderenler için mavi onay işareti ekleyerek şimdi bu özelliği çok daha belirgin hale getiriyor.

Google, güçlü e-posta kimlik doğrulamasının, kullanıcıların ve e-posta güvenlik sistemlerinin spam’ı belirleyip durdurmasına yardımcı olduğunu ve ayrıca gönderenlerin marka güveninden yararlanmalarını sağladığını ifade ediyor. Google’a göre bu özellik, e-posta kaynaklarına olan güveni artırıyor ve herkes için daha iyi bir e-posta ekosistemi oluşturuyor.

Bugünden itibaren tüm Google Workspace kullanıcılarının yanı sıra eski G Suite Basic ve Business kullanıcılarının kullanıma sunulacak ve önümüzdeki haftalarda kadar tüm kullanıcılar için aktif hale gelecek mavi tik özelliği, kişisel Google hesapları olan kullanıcılar tarafından da kullanılabiliyor.

Kaynak: Gmail is adding a blue checkmark to better verify senders – 9TO5Google