TEKNOLOJİ

DigitalAge | 14.11.2019 - 10:50

Global alışveriş festivali 11.11’de öne çıkan veriler

Medianova. 11.11 online alışveriş festivalinin öne çıkan verilerini paylaştı.

Tüm dünyada tüketicilerin sabırsızlıkla beklediği 11.11 indirimleri, bu yıl da büyük ilgi gördü. Bebek bezinden deterjana, giyimden kozmetiğe, parfümden arabaya kadar pek çok üründe yüzde 20 ile 90 arasında değişen indirimler alışveriş oranlarını artırdı. Teknoloji şirketi Medianova’nın açıkladığı sonuçlara göre, yoğun alışveriş trafiği kampanyaların başladığı akşam saatlerinde 21.00’da yaşandı ve gece 00.00’da tavan yaptı. Geçen yıla göre kıyaslandığında ise trafik 4,5 kat arttı.

Geçen yılı katladı

Merakla beklenen 11.11 indirim kampanyasında bu yıl geçen yıla kıyasla artış görüldü. Daha fazla sayıda kişi e-ticaret sitelerine giriş yaparken, oranlarda geçen yıla göre 4,5 kat artış yaşandı. Kampanyaya ilgi Türkiye ile sınırlı kalmayıp, ülke sınırlarını da aştı. Türkiye’deki e-ticaret sitelerine yurt dışından da yoğun ilgi vardı. En fazla giriş Azerbaycan, Amerika, Almanya, Irak ve Fransa’dan yapıldı.

Tüketici bilinçlendi

Tüketime olan ilgi bilinçli alışverişi de artırdı. Tüketiciler satın almadan önce fiyat araştırması yaptı. Aradığı ürün hangi sitede kaç liraya satılıyor diye gün gün takip etti. Kampanya döneminden önceki fiyatlara kıyasla indirim oranlarını da sorguladı ve alışverişini buna göre yaptı.