İŞ DÜNYASI

DigitalAge | 26.03.2021 - 16:01

Getir, 300 milyon dolarlık yeni yatırım ile Türkiye’nin yeni Unicorn’u oldu

Online market teslimat uygulaması girişimi getir, Sequoia Capital ve Tiger Global tarafından yönetilen yatırım turunda 300 milyon dolar yatırım alarak Türkiye'nin yeni unicorn'u oldu.

Girişimin, yurtdışı büyüme için gerçekleştirilen ikinci fonlama turunda 128 milyon dolar daha fonlama sağlayarak değerinin 850 milyon dolara ulaştığını sizlere aktarmıştık. 

2015 yılında kurulan yerli teslimat girişimi, Sequoia Capital ve Tiger Global tarafından yönetilen yatırım turunda 300 milyon dolar yatırım aldı. Bu yatırım turu ile Getir’in değerlemesi ise 2.6 milyar dolar oldu. Bu gelişmeyle birlikte getir, Türkiye’nin yeni ‘Unicorn’u  oldu.

2 ayda 2 yatırım turu

İki ay içinde iki tur tamamlayan Getir’de üçüncü turun liderliğini yeni yatırımcılardan Silikon Vadisi merkezli Sequoia Capital ve mevcut fonlardan New York merkezli Tiger Global üstlendi. Daha önceki tura katılan 8 fondan 7 tanesi de bu son tura katıldılar.

Getir Kurucusu Nazım Salur: “Dünyada ilk kez ortalama 10 dakikada market ürünleri teslimat modelini Getir ile 2015 yılında başlattık. İş modelimize olan yoğun ilgi nedeniyle geçtiğimiz turun üzerinden henüz 2 ay geçmeden bir tur daha yatırım alma imkanı doğdu. Biz de bunu değerlendirerek 300 milyon dolarlık yeni kaynak yaratarak yurt dışı pazarlarda daha hızlı büyümeye odaklanacağız. Aldığımız bu yatırımla 2,6 milyar dolar değerlemeye ulaşarak Türkiye’nin Unicorn’u olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Önümüzdeki aylarda Almanya, Fransa ve Hollanda’da da Getir operasyonlarını başlatacağız. Pandeminin kontrol altına alınmasını takiben Brezilya’da da bu iki heceli Türkçe kelimeyi sevdirmeyi arzuluyoruz. Getir’in Unicorn olmasında en önemli katkıyı veren bayilerimizin saha çalışanları olan kurye ve depo görevlilerine kıdeme dayalı olarak dağıtılmak üzere, 25 milyon TL’yi bayilerimiz kanalıyla paylaşacağımızı da belirtmek isterim” dedi.

Franchise sistemi ile birlikte Türkiye’de büyümeye devam ederken, yurt dışı pazarında da söz sahibi olmak isteyen Türkiye’nin teknoloji girişimi Getir, ilk global açılımını Londra’dan sonra Paris, Amsterdam ve Berlin’de yaptı.

Türk girişimi Getir, geçtiğimiz günlerde hatırlanacağı üzere “getir diye yazılır, getir diye okunur” sloganı ile Londra şubesi için hazırladığı reklam filmini yayınlamıştı.