Skip to main content

Facebook’un Çöpüne Sahip Çık Vakfı işbirliğiyle düzenlediği mobil prodüksiyon yarışması Direct for Purpose’un kazananı açıklandı.

Facebook, geçtiğimiz Ekim ayında düzenlediği “Fit for Purpose” mobil prodüksiyon eğitimi etkinliğinde mobil farkındalık filmi yarışması Direct for Purpose’ı duyurmuştu. Direct for Purpose’ın kazananı, Çöpüne Sahip Çık Vakfı ve Facebook ekiplerinden oluşan jürinin seçimiyle “Tek Kullanımlık Tüketirsen, Tükenirsin” isimli farkındalık filmi oldu. Filmin yönetmeni Osman Yazıcı, birincilik ödülü olarak Oculus sanal gerçeklik gözlüğünün sahibi oldu.

Facebook’un insanlara, topluluklara ve sivil toplum kuruluşlarına önem verdikleri konularda farkındalık yaratma gücü vermeyi en önemli önceliği haline getirdiğini belirten Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş, sözlerine şöyle devam etti: “Platformlarımız aracılığıyla sunduğumuz araçlar yaratıcı fikirlerle bir araya geldiğinde, insanlara önemli konularla ilgili farkındalık yaratma gücü verebiliyoruz. Bu büyük bir sorumluluk. Direct for Purpose yarışması da, sadece bizim için değil tüm insanlık için son derece önemli olan çöp üretimini azaltmak ve temiz bir çevre oluşturmak konuları çerçevesinde yapıldı. İnanıyorum ki, bu ve benzeri projeler hepimize doğaya ve çöpümüze sahip çıkma sorumluluğumuzu hatırlatarak konuyla ilgili farkındalık yaratma konusunda ilham olacaktır.“