Skip to main content

Facebook’un Ar-Ge ekibi New Product Experimentation (NPE), Twitter ile benzerlikler taşıyan Venue adında yeni bir uygulama geliştirdi.

Coronavirus sebebiyle sosyal medya kullanıcılarının internet kullanımı ve ekran süresinin hayli artmasıyla birlikte platformlar da art arda çıkardığı uygulamalar ve yeniliklerle sürece adaptasyonunu sürdürüyor.

Facebook‘un Ar-Ge gücü New Product Experimentation (NPE) ekibinin kullanıcıların telefon aramaları veya 8 kişiye kadar konferans aramaları yapmalarını sağlayan CatchUp adlı bir uygulama geliştirdiğini sizlerle paylaşmıştık. Son dönemde yeni uygulamalarıyla dikkat çeken Facebook, şimdi de Venue ile Twitter’a rakip olmaya hazırlanıyor. Kullanıcıların düşüncelerini ifade edebilecekleri Venue, Twitter’dan farklı olarak, yorum yapma yetkisi yalnızca tanınmış kişilere tanıyor. Venue uygulamasındaki canlı etkinliklere; gazeteciler, mevcut veya eski sporcular ve hayran analistleri gibi tanınmış kişilikler yorumcu olarak katılabilecek. Ek olarak, bazı sosyal medya fenomenleri de etkinlikler sırasında kullanıcılarla etkileşime girebilecek.

İlk olarak NASCAR adı verilen yarışlar ile karşımıza çıkacak olan uygulama, uzman kişiler ile kullanıcıların daha fazla etkileşim içerisinde olmasını hedefliyor. Canlı yayınlarda kullanıcılara anket oluşturma, soru sorma gibi imkanlar sağlayacak olan uygulama kullanıcıların etkinliklere daha fazla dahil olabilmesine olanak tanıyacak. Facebook yetkilileri, “Günümüzde canlı yayınlar her ne kadar anlık olarak aktarılsa da kullanıcıların tam anlamıyla katılım sağlamasına olanak tanımıyor. Canlı yayın izleyicileri genel olarak diğer izleyiciler ve uzmanlarla etkileşime girmek istiyor. Bu sebepten dolayı yeni nesil canlı yayın uygulamamızı geliştirdik” açıklamasını yaptı.