Mayıs ayında Facebook’tan ayrıldıktan sonra Wall Street Journal’e bilgi sızdırarak “The Facebook Files” başlığı altında pek çok raporun hazırlanmasına ve yayımlanmasına önayak olan kişi, CBS’in ünlü haber programı 60 Minutes’e konuk olarak kimliğini açıkladı.
Eski bir Facebook çalışanı olan Frances Haugen, kimliğini ilk defa bu programda açıklarken; Facebook’u nefret söylemini çoğaltan algoritmaları benimseyecek kadar ürün optimizasyonuna adanmış bir şirket olarak tanımladı.
Haugen, eski LinkedIn profiline göre insanların güvenliği üzerinden kâr elde ettiğini söylediği Facebook’ta Ürün Yöneticisi olarak görev almış ve programda açıkladığı üzere, dahil olduğu grubun dağıtılmasının ardından, Facebook’u güvenli hale getirmek için yapılması gereken yatırımların yapılacağına güvenmediğinden dolayı görevinden istifa etmiş. Şirketin daha iyi düzenlemelere tabii tutulabilmesi için bilgi sızdırdığını söyleyen Haugen, 60 Minutes yayınında Facebook’tan önce Google ve Pinterest gibi şirketlerde de çalıştığını, fakat kârı kullanıcıların güvenliğinden ön planda tutmada Facebook’un bu şirketlere göre ciddi anlamda daha kötü bir durumda olduğunu düşündüğünü açıkladı.
Haugen’in iddiasına göre 2018 yılında kullanıma sunulan algoritmalar, etkileşimi artırmak isteyen Facebook’un bu konuda çözümü kullanıcılarda nefret ve korku oluşturmada bulmasının eseri. Mark Zuckerberg’in, Facebook’un salt eğlenceden ziyade insanların iyilikleri için de kullanılacak bir platform olması yönünde adımlar attığını ve atılacağını açıkladığı günler Wall Street Journal raporlarında yanlış bilgiye, nefrete, toksikliğe yol açan adımların atıldığı günler olarak değerlendirildi.
Haugen, 60 Minutes röportajını sosyal medya şirketleri için düzenlemeler yapılması gerektiği düşüncesi ile sonlandırdı.
Kaynak: Facebook encourages hate speech for profit, says whistleblower – The Verge
Yorumlar