Skip to main content

Kullanıcılarına kişisel yıl sonu özetlerini sunan Duolingo, popüler kültürün insanları dil öğrenmeye nasıl teşvik ettiğine de değindi.

Spotify, Apple Music ve diğer pek çok uygulama gibi Duolingo da kullanıcılarına kişiselleştirilmiş bir yıl sonu özeti sunuyor.

The Verge’nin haberine göre yıl içerisinde 10 ve üstü dil dersi tamamlamış olan Duolingo kullanıcıları, Duolingo’da 2021 yılını nasıl geçirdiklerine dair özetlere bugünden itibaren erişebilecekler. Bu özetler, kullanıcıların ne zaman dil pratiği yaptıklarına, kaç ders tamamladıklarına ve uygulamada ne kadar zaman geçirdiklerine göre ne tür bir öğrenci olduklarını söyleyecek.

Duolingo, bu yıl en çok rağbet gören beş dilin İspanyolca, İngilizce, Fransızca, Japonca ve Almanca olduğunu, Korece’nin ise küresel olarak popülarite kazandığını ve pandemi sırasında dil öğrenmeye başlayanların %80’inin dersler için mobil uygulamaları kullandıklarını açıkladı. Şirkete göre bu yılın ifadesi, Japonca derslerinin de bir parçası olan “I am mentally exhausted”, yani “zihinsel olarak yorgunum”.

Anketlere dayanarak kullanıcılarının 3’te 2’sinin bir kültürel etkinliğin onları dil öğrenmeye yönlendirdiğini söylediğini açıklayan Duolingo, kullanıcılarının %29’unun başka dillerde çekilen TikTok videolarını bir motivasyon kaynağı olarak gördüklerini, bu yüzdenin Z Kuşağı mensubu kullanıcılar arasında %40’a yükseldiğini açıkladı. Ek olarak, çevrimiçi video servislerinde yayınlanan içeriklerden dolayı dil öğrenme macerasına başlayan kullanıcıların %37’sinin La Casa de Papel izledikten sonra İspanyolca, %28’inin Squid Game izledikten sonra Korece, %20’sinin is Emily in Paris izledikten sonra Fransızca öğrenmek istediklerini açıkladı.

Duolingo, bu yılın Nisan ayında uygulamaya eklediği Yidiş de dahil olmak üzere 40 dili öğrenme imkânı sunuyor.

Kaynak: Duolingo interprets 2021, with TikTok and Squid Game inspiring users to learn new languages – The Verge