Skip to main content

Bir dönem daha sona eriyor: Disney oyun geliştirme departmanı LucasArts’ı kapatıyor.  Geçtiğimiz Kasım ayında Disney’in satın aldığı Lucasfilm yaptığı açıklamada LucasArts’ta oyun geliştirmesine son vereceğini belirtti.     Oyun pazarındaki konumunu değerlendirdikten…


























Bir dönem daha sona eriyor: Disney oyun geliştirme departmanı LucasArts’ı kapatıyor. 
Geçtiğimiz Kasım ayında Disney’in satın aldığı Lucasfilm yaptığı açıklamada LucasArts’ta oyun geliştirmesine son vereceğini belirtti.  
 
Oyun pazarındaki konumunu değerlendirdikten sonra böyle bir karar aldıklarını ve bu aşamadan sonra LucasArts’ın iç oyun geliştirmeden lisanslı bir modele geçeceği kararı verdiklerini söyledi. Kaliteli Star Wars oyunlarının daha geniş bir portföyüne sahip olurken; Star Wars’ın riskini minimize edecekleri anlatıldı. 
Wired’da yer alan habere göre; şirketin bir temsilcisi, yeni nesil nişancı (shooter) Star Wars 1313 gibi oyunlara son verildiğini açıkladı. Şirket, bir süredir bu oyunların üçüncü parti bir geliştirici tarafından tamamlanması konusunda seçeneklerini değerlendiriyordu. Ancak; şirket içinden bir kaynağa göre bu seçenekler çoktan değerlendirildi ve Disney bu konuda hiç kimseyi bulamadı. Bu yüzden 1313’ün yeniden ortaya çıkışı oldukça güç görülüyor. 
Departmanın kapanmasıyla LucasArts’ta 150 kadar çalışanın işine son verildi. 
Disney, 4 milyar dolara satın aldığı Star Wars şirketi için konsoldan ziyade daha fazla sosyal ve mobile odaklanacaklarını belirtmelerine rağmen; bir şirket temsilcisi konsoldan vazgeçmeyeceklerini söyledi. 
LucasArts, en çok 1990’lı yıllarda sunduğu Star Wars oyunları (Rebel Assault, Super Star Wars, Rogue Squadron) ve yenilikçi macera oyunlarıyla (Maniac Mansion, The Secret of Monkey Island, Grim Fandango) tanınıyor.