Skip to main content

Dentsu Creative Technologist’i Kyoko Yonezawa, Brand Week Istanbul’daki konuşmasında ajanstaki görevini anlattı ve projelerinden örnekler verdi.

Yılın en ilham verici haftası Brand Week Istanbul’un bugünkü konuşmacılarından biri, Dentsu Creative Technologist‘i Kyoko Yonezawa idi. Yonezawa öncelikle görevinin ne olduğunu açıkladı ve creative technologist olarak ajansa nasıl katkıda bulunduğunu ele aldı. Yonezawa’nın verdiği bilgiye göre, geleneksel ajanslarda yaratıcı ekipler art direktörler ve metin yazarlarından oluşuyor. Creative technologist ise hibrit bir göreve sahip ve bu ekipler arasında teknolojiyle kreatif sürece katkıda bulunuyor.

Teknoloji-yaratıcılık birlikteliğine örnekler
Dentsu Creative Technologist’i Kyoko Yonezawa sunumunun ikinci bölümünde parçası olduğu işlerden örnekler verdi. Bu örnekler arasında Honda için Internavi projesi dikkat çekti. Internavi aslında Honda’nın Japonya’da 1988’de başlattığı bir araçiçi bir talep üstüne trafik bilgilendirme sistemi. Daha sonra sisteme 3D hava durumu bilgisi de eklendi. Yonezawa, projenin nasıl hayata geçtiğini anlattı ve görselleştirme örnekleriyle konuşmasını güçlendirdi. Yonezawa’nın konuşmasındaki diğer örnekler ise Sound of Honda, Brian Eno’s The Ship ve Olympus Air idi.