ETKİNLİK

Burcu Şahin | 08.11.2018 - 17:34

Lovemarks Ödülleri 2018 sahiplerini buldu

Türkiye'nin en sevilen markaları ödüllerini Brand Week'te aldı.

Facebook
Twitter
Linkedin
+

Türkiye’nin Lovemark’ları araştırması Brand Week Istanbul’a taşındı. 2016’da yenilenen yaklaşımıyla ilk defa sorgulanan toplam 22 kategoride en sevilen markalar sahnesinde ödüllerini aldı.

MediaCat ve Digital Age Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan’ın sunduğu törende ilk olarak sahneye altı yıldır Türkiye’nin en sevilen markalarını belirlemek için kapsamlı araştırmalara imza atan Ipsos Türkiye’nin Marka Sağlığı İzleme ve Sosyal Dinleme Analizleri Lideri Özlem Bulut Sönmezyalçın çıktı. Sönmezyalçın’ın ardından Türkiye’nin en sevilen markalarına ödülleri verildi.

TÜRKİYE’NİN LOVEMARK’LARI 2018

BEYAZ EŞYA
Arçelik

OTOMOTİV
Volkswagen

BANKA
Ziraat Bankası

ÇAY
Çaykur

KAHVE
Nescafé

HIZLI SERVİS RESTORANLARI
Burger King

BULAŞIK DETERJANI
Fairy

MEYVE SUYU
Cappy

SU

Erikli

HAVAYOLU
THY

MOBİLYA
İstikbal

ZİNCİR TEKNOLOJİ MARKET
Teknosa

SOFRA-MUTFAK&ZÜCCACİYE
Karaca

ŞAMPUAN
Elidor

ÇAMAŞIR DETERJANI
OMO

GİYİM
LC Waikiki

YAPI MARKET
Koçtaş

DEODORANT
Rexona

AKARYAKIT İSTASYONU
OPET

KREDİ KARTI
Bonus

MÜCEVHER-TAKI
Atasay

İÇ GİYİM
Penti

Metodoloji
Türkiye’nin Lovemark’ları araştırması MediaCat önderliğinde Ipsos tarafından, bilgisayar destekli telefon görüşmeleri tekniği (CATI) yöntemiyle gerçekleştirilir. Araştırmanın amacı Türkiye’de rekabetin ve iletişim faaliyetlerinin yoğun olduğu veya merak konusu olan belirli kategorilerde hangi markanın “Lovemark” olduğunu tespit etmektir.Kategoriler, her yılın başında MediaCat önderliğinde tarafların görüşleriyle belirlenmektedir. Araştırma sonuçlarının mevsimsellik etkisini azaltmak üzere araştırma periyodu geniş tutulmaktadır. 2018 yılında bu periyod 12 Mart – 29 Haziran olmuştur. Bayram ve resmi tatillerde CATI sahası yapılmamıştır.Etkin bir anket tasarımı adına sorgulanan kategoriler ikiye ayrılarak homojen yapıda iki test grubundan veri toplanmıştır. Türkiye temsili çalışmada, 15 – 55 yaş arası yüzde 50 kadın ve yüzde 50 erkek, toplamda 3 bin 90 bireyle görüşülmüştür. Kategoriler için hedef kitle ayrışması yapılmamış, tüm kategoriler aynı yapıda kitleye sorulmuştur.