Skip to main content

Yaratıcılık festivali Cannes’da Mobil kategoride altın aslan Filipinler’e gitti. Filipinler’in ilk kez büyük ödülü almasını sağlayan kampanya Filipinler’in eğitim problemlerinden birini çözmüş oldu. Bu yıl 60’ıncı yılını kutlayan dünyanın en…

Yaratıcılık festivali Cannes’da Mobil kategoride altın aslan Filipinler’e gitti. Filipinler’in ilk kez büyük ödülü almasını sağlayan kampanya Filipinler’in eğitim problemlerinden birini çözmüş oldu.
Bu yıl 60’ıncı yılını kutlayan dünyanın en önemli yaratıcılık ve pazarlama iletişimi festivali Cannes Lions‘ın ödül töreninde Mobil kategorisinde büyük ödül Filipinler’e gitti. Ödülü ise eski moda teknolojinin akıllı bir şekilde kullanılmasıyla aldı. Eski cep telefonlarını ülke içinde tamamen yenilemektense Omnicom Group’tan DDB, bu cep telefonlarını vatandaşların yararına kullanmayı tercih etti. 
Aslında bu yenilikçi kampanya ile ülkenin en büyük eğitim problemlerinden biri çözülmüş oldu. Kampanyaya imzasını atan lokal GSM şirketi Smart ve yaratıcı reklam ajansı DM9JaymeSyfu, Cannes’da etkileyici bir sonuç elde etti. 
Mobil dalında Grand Prix’nin sahibi olan projenin detayları oldukça dikkat çekici.
Eski cep telefonlarının ekranlarını ekitaba dönüştüren proje ile kampanyayı geliştiren DM9JaymeSyfu reklam ajansı öğrencilerin derslere katılım oranı yüzde 95 seviyesine çekilirken başarı oranı da yüzde 90’a kadar ulaştığını belirtti. Uygun fiyatlı eski telefonlar ise kolaylıkla çalışma kitaplarına dönüştürülebiliyor. TXTBKS kampanyasıyla ülkenin her tarafına yayılarak birçok okulda kullanılabiliyor.