Skip to main content

X’in en popüler alternatiflerinden Bluesky, 1 milyon kullanıcı barajını aştı.

Eski adıyla Twitter, yeni adıyla X’in en popüler alternatiflerinden biri olan Bluesky, 1 milyon kullanıcı barajını aştı. Bu, büyük sosyal ağlardaki kullanıcı sayısıyla karşılaştırıldığında çok küçük bir rakam olsa da, bugüne kadar çoğu insanın erişemediği hizmet için oldukça büyük bir olay.

Bluesky ekip üyesi Rose Wang, TechCrunch’a yaptığı açıklamada, hizmetin uygulamasının Temmuz ayında 1 milyon indirme sayısına ulaştığını söyledi ve X üzerinden yaptığı paylaşımla da Bluesky’ın 1 milyon kullanıcı sayısını aştığını duyurdu.

Bluesky’a katılmak için hâlâ bir davet koduna sahip olmak gerektiğini belirtelim. Bu koda erişebilenlerin sayısı henüz 1 milyonu aştı.

Bluesky ilk olarak Twitter tarafından finanse edilen ve Twitter kurucu ortağı Jack Dorsey tarafından desteklenen merkezi olmayan bir sosyal ağ olarak sahneye çıkmıştı. Kapalı beta olarak piyasaya sürüldükten kısa bir süre sonra, kullanıcılara kendi algoritmalarını seçebilme ve böylece zaman çizelgelerini özelleştirebilme olanağı sunulmuştu. Reklamsız kalmayı sürdürmek amacıyla, kullanıcıların kimliklerini doğrulamalarının bir yolu olarak ücretli bir alan adı hizmeti sunmaya başlayan Bluesky’ın ne zaman herkesin kullanımına sunulacağı henüz net değil. Davet kodlarının eBay’de yüzlerce dolara satılmaya devam ettiğini de belirtelim.

Kaynak: Twitter spinoff Bluesky hits 1 million users – engadget