TV

Digital Age | 03.12.2021 - 10:44

Bir başka Güney Kore dizisi olan Hellbound, Netflix’in Squid Game’den sonraki yeni hiti

Hellbound, Netflix'te tüm zamanların en çok izlenen yapımı Squid Game'yi tahtından edebilir.

Netflix’in 19 Kasım’da izleyicilerin beğenisine sunduğu Güney Kore dizisi Hellbound, Insider’in haftalık izlenme listeleri üzerinden yaptığı hesaplamalara göre 111 milyon saat izlenerek geçtiğimiz ayın Netflix’te en çok izlenen 5. yapımı olmuştu.

Hellbound, artan popülaritesi ile Netflix’de tüm zamanların en çok izlenen yapımı Squid Game’ye yaklaştı. Kasım ayında 163 milyon saat izlenen Squid Game, Netflix tarafından izleyicilere sunulmasının ardından geçen iki aya rağmen hâlâ popülaritesini koruyor.

Train to Busan adlı zombi filminin yönetmenliğini de yapan Yeon Sang-ho tarafından yaratılan Hellbound, Netflix tarafından “Doğaüstü varlıkların insanları kanlı bir şekilde cezalandırarak cehenneme mahkûm ettiği bir ortam, ilahi adalet temelinde kurulan dinî bir gruba zemin hazırlar” şeklinde özetlenmiş.

Netflix’in Güney Kore yapımlarına önemli yatırımlar yaptığını aktaran Business Insider’e göre, şirketin bu yıl Güney Kore yatırımlarının 500 milyon dolara ulaşması bekleniyor. Fakat, Güney Kore yapımlarının kısa süre içerisinde popülerleştikleri düşünülmemeli.

Binghamton Üniversitesi’nden Asya ve Asya-Amerika çalışmaları doçenti Robert Ji-Song Ku’ya göre bu başarı 30 yıllık bir çalışmanın ürünü ve yakın zamanda durulmayacak. 90’lı yıllarda Çin’de ve Japonya’da Güney Kore yapımlarının popülaritesinin artmaya başladığını söyleyen Ku, 2000’li yıllarda Kore pop kültürünün diğer bölge ülkeleri tarafından tüketilmeye başlandığını ve daha sonra dünyaya yayıldığını aktarıyor. Ku’ya göre Kore dalgası sürekli evrim geçiriyor ve şimdiye kadar gördüklerimiz bir tsunaminin sadece başlangıcı.

Kaynak: ‘Hellbound’ is Netflix’s latest Korean-language hit after the success of ‘Squid Game’ – Business Insider