Skip to main content

Apple’ın ikonik “Think Different” kampanyasının ardındaki isim Ken Segall, dün Güney Kore’de katıldığı bir konferansta görüşlerini paylaştı.

12 yıldan fazla Apple’ın reklam kampanyalarından çalışan Reklamcı Ken Segall, dün Kore’de basitliğin gücü hakkında bir konferans verdi. Kore Sanayi ve Ticaret Odası’nın ev sahipliğinde düzenlenen etkinlikte, Ken Segall, Apple’ın endüstriyi değiştiren ürünleri gibi konulara dair açıklamalar yaptı. Bu konular arasında o dönem çalıştığı TBWA/Chiat/Day ajansında hazırladığı “Think Different” kampanyası da yer alıyordu.

Konuşmasında Apple’ın kurucusu Steve Jobs’la ilişkisinden de bahseden Segall, “Steve benzersiz birisiydi ve yeri doldurulamazdı. Dolayısıyla, Apple’ın aynı Apple olması mümkün değil” ifadesini kullandı. Segall, “Ama Jobs’ın savunduğu değerler orada ve harika insanlar şirketi ileri taşıyor” dedi.

Apple’ın yeni ürün değil kategoriyi dönüştürerek başarılı oluyor

Segall, Apple’ın başarısının yeni ürünler ortaya koymak şeklinde bilinse de, aslında durumun böyle olmadığını dile getiriyor. Segall, Apple’ın getirdiği inovasyonun bir ürünü piyasaya ilk süren şirket değil bu kategoriyi dönüştürmek olduğuna dikkat çekiyor.

Konferansta Apple-Samsung rekabeti hakkında da Segall’e bir soru soruldu. Segall, her iki şirketin farklı düşünce yapıları olsa da, ortak noktaları bulunduğunu da düşünüyor. Bu noktada, yedi yıldır süren patent anlaşmazlığına atıfta bulunan Segall, her iki şirketin de ürünlerini ortaya koyarken, birbirlerinden bazı şeyleri “ödünç aldığına” değiniyor.

Akıllı telefonlarda yenilik beklemek makul değil

İnovasyon konusuna girmişken, Segall akıllı telefonlardaki inovasyon hakkında da görüşlerini paylaştı. Bu alanda inovasyona pek bir alan kalmadığını düşünen Segall, aynı bilgisayar piyasasında olduğu gibi küçük değişikliklerle benzer ürünlerin satıldığını aktarıyor. Segall, “Siri ve benzeri sesli dijital asistanların yine de inovatif olabileceğini düşünüyorum” diyor ve ekliyor: “Akıllı telefonlar artık epey bir doygunluğa ulaşmış durumda. Dolayısıyla kullanıcılar inovatif anlamda önemli ilerlemeler beklememeli.”

Ken Segall, geçtiğimiz yıl Brand Week Istanbul’a da katılmıştı. Segall ile konuşmasının ardından bir röportaj yapmıştık. Röportajı şu bağlantıdan okuyabilirsiniz.