Skip to main content

Çocuklarını teknolojiyi ideal dozda kullanarak yetiştirme şansı ve zamanına sahip olanlar anne babalar için dijital dünyada ebeveyn olmanın detaylarını araştırdık.

Artık 3 yaş öncesi ilk adım dijital dünyada atılıyor

0-3 yaş arası çocukların yüzde 52’sinin, 4-11 yaş aralığında yüzde 78’in, 12 yaş ve üzerine çıktığımızda ise hemen hemen hepsinin sosyal medya hesaplarının olduğu ile karşılaşmaktayız.  Kullanılan mecralarda başı yüzde 45’le Facebook çekerken, YouTube ve Instagram’da takip eden mecralar olarak öne çıkmakta.

Çocukların YouTube’u kullanma amacı tabii ki eğlenmek

Çocuklarının bu mecraları kullanma amaçlarının başında baskın bir oranda “eğlenmek” geliyor. YouTube ise en fazla video içeriği tükettiği kanal. Bununla birlikte ebeveynlerin yüzde 22’si çocuğunun takip ettiği YouTube fenomeni olduğunu belirtirken, yüzde 39’u olmadığını ve yüzde 39’u da bilmediğini belirtmekte. Bu konuda en ilgi çekici yanıtlardan biri, 0-3 yaş arası ebeveynlerin yüzde 25’i, 4-11 yaş arası ebeveynlerin ise yüzde 41’i çocuklarının YouTube fenomeni takip edip etmediği bilmemesi.

Çocukların yaşı büyüdükçe güvenli internet kontrolünü bırakıyoruz!

Türkiye dijital dünya halk genelinde ebeveynlerin yüzde 62’sinin güvenli internet hizmeti kullandığı görülürken bu oranın 12 yaş üzeri çocuğu olan ebeveynlerde yüzde 56’ya düşmekte. Bu konuda ilgi çekici sonuçlardan biri de 12 yaş altı çocuğu olan ve günde ortalama 2 saat internette vakit geçirmelerine izin veren 3 ebeveynden birinin güvenli internet hizmeti kullanmaması.

Çocuklar güne var oldukları hayatla değil dijital dünyayla başlıyor

Çocukların yüzde 50’si sabah kalkar kalkmaz teknolojik araçlarla zaman geçiriyor. Araştırmaya göre dikkat çeken oranlar şöyle: TV/tablet üzerinden çizgi film/ dizi seyretmek (yüzde 21), akıllı telefon ya da tabletle vakit geçirmek (yüzde 20), sosyal medya hesaplarını kontrol etmek (yüzde 4). Bu oranlar 3 yaş öncesine göre 4-11 yaş arası çocuklarda yükselme eğilimine geçiyor.

Çocuğumun ekran bağımlısı olmasından korkuyorum

Ebeveynlerin yüzde 82’si çocuğunun ekran bağımlısı olmasından korktuğunu belirtmekte. Hemen hemen 10 ebeveynden 2’si çocuğunun ekran bağımlısı olduğunu düşünmekte ve 10 ebeveynden biri de çocuğunun göz sağlığının dijital ekranlara bağlı olarak bozulduğunu söylüyor.

Sayfalar: 1 2 3 4