Skip to main content

Adını Alphabet olarak değiştirdikten sonra projelere önemli miktarlarda kaynak aktarımı yapan Google, bu projelerin önemli bir kısmından beklediği karşılığı alamamıştı. İsmini Meta olarak değiştirerek benzer bir yola giren Facebook’un nasıl bir yol izleyeceği merak konusu.

Facebook yakın zamanda ismini Meta olarak değiştirmişti. Şirketin kurucusu ve CEO’su Mark Zuckerberg, bu durumu pek çok büyük projeye imza atan bir şirketin, ürünlerinden birinin ismiyle devam etmesinin mantıklı olmadığını söyleyerek açıklamıştı. Sadece bir sosyal medya platformu olarak anılmak istemeyen Facebook, internetin geleceğini şekillendirmek için metaverse kavramıyla gündeme gelmiş, bu kavrama paralel bir şekilde de adını Meta olarak değiştirmişti. Facebook, Instagram, WhatsApp ve bir marka olarak var olmayacak olsa da ekip olarak metaverse çalışmalarına destek verecek olan Oculus, Meta adı altında varlığına devam edecek.

2015 yılında benzer bir hamleyi Google de yapmıştı. Bünyesinde bulunan tüm yapıların daha verimli çalışabilmesi için Google, Alphabet adını almıştı. Google, Loon, Nest, Waymo gibi şirketler Alphabet adı altında toplanmıştı.

Google’nin Alphabet hamlesinin ardından geçen altı yılda geleceği hedefleyen projelerinin sadece bazıları kullanıma sunulabildi. Bir CNBC haberine göre bazı girişimler umut vaat ederken, bazıları Google bünyesine katıldı, bazıları önemli finansal kaynaklara dayalı olarak devam ettirilmeye çalışılıyor, bazıları ise tamamıyla yok oldu. Örneğin, Google’nin dünyanın internet bulunmayan bölgelerine sıcak hava balonları ile internet götürme projesi Loon, aktarılan tüm kaynaklara rağmen durdurulmak zorunda kaldı.

Empire Financial Research CEO’su Whitney Tilson’a göre bu durumun sebebi şirketlerin az denetlenmelerine rağmen sınırsız denilebilecek maddi kaynağa sahip olmaları. Tilson ayrıca, Facebook’un Meta’ya evriminde bu durumun tekrar yaşanabileceğini belirtti.

Zuckerberg’in ve Meta bünyesinde bulunan yöneticilerin metaverse oluşturulmasının en az 10 yıl alacağının bilincinde olduklarını söyleyen Tilson, Meta’nın, Google’nin aksine büyük ve başarılı şirketlerin önemli sorunlarını çözmeye odaklanmasının, metaverse için her yıl 10 milyar dolar harcamaktan daha faydalı olacağını söyledi.

Ayrıca, Google ve Facebook’un dünyanın en büyük şirketlerinden olduğunun altını çizen Tilson, büyük şirketlerin yarattıkları maddi kaynakların daha sonra kaynak aktarımı hatalarına yol açtığını belirtti.

Kaynak: Facebook, Now Meta, Has to Avoid Google’s Alphabet Failures – Business Insider