Skip to main content

Akbank’ın yeni büyük dil modeli, 56 milyar token ve bankacılık özelinde 100 bin örnek doküman ile eğitildi.

Yürüttüğü yapay zekâ çalışmalarının yanı sıra üretken yapay zekâ (GenAI) çözümlerini de bir süredir odağına alan Akbank, bankacılık deneyimini yapay zekâ teknolojileriyle birleştirerek bankacılık ürün ve süreçleri üzerine uzmanlaşmış kendi “büyük dil modeli”ni geliştirdiğini duyurdu.

Banka tarafından yapılan açıklamada; Akbank Teknoloji mühendisleri tarafından geliştirilen yeni “büyük dil modeli”nin, açık kaynaklı birçok model üzerinde yürütülen araştırma çalışmalarının sonucunda seçilen, Türkçe ve İngilizceyle birlikte sekiz dilde iletişim imkânı sunan Mixtral modelini temel aldığı belirtildi.

Açıklamaya göre; 56 milyar token ve bankacılık özelinde 100 bin örnek doküman ile eğitilen bu yeni model, bankacılık uzmanlığı gerektiren konuları etkin bir şekilde anlayarak daha verimli ve hızlı sonuç üreten bir yapay zekâ altyapısına olanak sunuyor.

Akbank’ın açıklamasına göre; geliştirilen büyük dil modelinin ilk uygulama alanı resmi kurumlar, iş ortakları ya da müşterilerden yazışma yoluyla gelen binlerce talimat ve talebin otomasyon dahilinde okunması, anlamlandırılması ve işlemlerin otomatik olarak gerçekleştirilmesi olarak belirlendi. Böylece müşteriler tarafından şubelere gelen para transferi talimatları gibi detaylı işlemlerin daha hızlı ve verimli bir şekilde gerçekleştirilmesi ile müşteri deneyimi en üst seviyeye çıkartılıyor.

Akbank Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Gökçay

Akbank Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Gökçay

Akbank Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Gökçay, konuya ilişkin yaptığı açıklamada geliştirdikleri büyük dil modeli sayesinde müşterilerden gelen talepleri çok daha hızlı bir şekilde işleyerek yanıtlayacaklarını ve kişiselleştirilmiş hizmetler sunarak üst düzey bir deneyim sağlayacaklarını ifade etti.

Bununla birlikte işlenen verilerin yalnızca Akbank’ın veri ortamlarında tutulduğunu ve güvenle saklanacağını söyleyen Gökçay, “Geliştirdiğimiz yeni ‘büyük dil modeli’ müşteri talimatlarını işlemede ve doğruluk oranlarında yüksek başarı sağladı. Yaptığımız testlerde klasik doğal dil işleme çözümleriyle elde edilen doğruluk oranı, büyük dil modeli ile kurgulanan üretken yapay zekâ ve arama optimizasyonu uygulamaları sonrası yüzde 35 artış gösterdi. Akbank olarak, önümüzdeki dönemde de mevcut doğal dil işleme çözümlerini büyük dil modeli ile dönüştürmeyi ve yapay zekâ temelli yeni bankacılık uygulamalarını hayata geçirmeyi amaçlıyoruz. Bu çerçevede, müşterilerimizin ihtiyaçlarını öngörebilen, hızlı ve güvenilir çözümler geliştirmek için teknolojiyi en etkin şekilde kullanmaya devam edeceğiz” diye konuştu.