Geçen günlerde platformda geçirilen zamanı artırmak için LinkedIn’in oyun dünyasına gireceğini sizlere aktarmıştık. LinkedIn şimdi ise, TechCrunch’a yaptığı açıklamada, TikTok benzeri yeni bir kısa biçimli video akışını test ettiğini doğruladı. Bu yeni testle LinkedIn, TikTok’un popülerliğinin artmasının ardından kendi kısa biçimli video akışlarını başlatan Instagram, YouTube, Snapchat ve Netflix gibi çok sayıda popüler uygulamanın arasına katılıyor.
İlk olarak McKinney adlı bir ajansın Strateji Direktörü Austin Null tarafından fark edildi. Null’un LinkedIn paylaşımına göre özellik, Linkedln’in gezinme çubuğuna yeni bir “Video” sekmesiyle birlikte geliyor. Kullanıcılar yeni Video sekmesine tıkladığında, kaydırabilecekleri kısa videolardan oluşan dikey bir akışla karşılaşıyor.
Aktarılan bilgilere göre kullanıcılar bir videoyu beğenebiliyor, yorum yapabiliyor ve başkalarıyla paylaşabiliyor. Linkedln, yeni akışta kullanıcılara gösterilecek videoların nasıl belirleneceğine ilişkin ayrıntıları paylaşmadı. Yeni akış, diğer uygulamalarda gördüğümüz dikey kısa biçimli video akışlarına benziyor, tabii LinkedIn’in akışındaki içerikler kariyer ve profesyonelliğe odaklanıyor.
LinkedIn’de her zaman video yayımlanabiliyor. Ancak bu yeni akışın, insanların hızlı bir şekilde kaydırabileceği kısa videolar sunarak platformdaki etkileşimi ve keşfedilmeyi artırmak için tasarlandığını söyleyebiliriz. LinkedIn’in yeni akışı, içerik üreticilere video içeriklerini paylaşabilecekleri ve potansiyel olarak daha fazla izleyiciye ulaşabilecekleri yeni bir yer sağlayabilir.
Videoların, kullanıcılarının profesyonellerden ve uzmanlardan öğrenmek için istediği formatlardan biri haline geldiğini ve bu nedenle kullanıcıların ilgili videoları keşfetmesi için yeni bir yol test ettiğini söyleyen LinkedIn, özelliğin ne zaman kullanıma sunulacağına dair herhangi bir bilgi paylaşmadı.
Kaynak: LinkedIn is experimenting with a TikTok-like video feed in its app – TechCrunch
Yorumlar