Amazon, satıcıların ürün açıklamaları yazmasına yardımcı olmak için üretken yapay zekâ teknolojisinden yararlanıyor.
E-ticaret devi, bu yazın başında müşteri yorumlarını özetleyen yapay zekâ özelliğini tanıttıktan kısa bir süre sonra, platformundaki satıcıların ürün açıklamaları yazmasına yardımcı olacak yeni yapay zekâ aracını tanıttı. Bu yeni özellikler, satıcıların yeni ürünleri listelemesini daha hızlı ve kolay hale getirmenin yanı sıra mevcut listelemeleri zenginleştirerek müşterilerin satın alma kararlarını daha güvenli bir şekilde vermelerine yardımcı oluyor.
Bu özellik, satıcıların ürünlerini tanımlamasını daha hızlı ve basit hale getirmek için “büyük miktarda veri üzerinde eğitilmiş” büyük dil modeli (LLM) kullanıyor.
Amazon yaptığı açıklamada, “İlgi çekici ürün başlıkları, madde işaretleri ve açıklamalar oluşturmak daha önce satıcılar için ciddi çalışmalar gerektiriyordu. Amazon, bu süreci basitleştirmek için satıcılara yeni üretken yapay zekâ özellikleri sunuyor ve birçok spesifik ürün verisini girme ihtiyacını tek bir adıma indirgiyor” ifadelerine yer veriyor.
Satıcıların Amazon’un üretken yapay zekâ aracına yalnızca birkaç kelime veya cümleyle kısa bir ürün açıklaması sağlaması gerekiyor. Ardından araç, satıcı tarafından sağlanan açıklamaya dayanarak başlık, ürün açıklaması ve madde işaretleri de dahil olmak üzere yüksek kaliteli bir içerik üretiyor. Satıcılar isterlerse bu içeriği düzeltebiliyor veya otomatik olarak oluşturulan içeriği doğrudan Amazon kataloğuna gönderebiliyor.
Şirket, birçok satıcının aracı son birkaç ay içinde zaten test ettiğini ve geri bildirimlerinin çoğunun, oluşturulan içeriği herhangi bir düzeltme olmadan doğrudan kullandığını gösterdiğini söylüyor.
Amazon Başkan Yardımcısı Mary Beth Westmoreland, açıklamasında “Bu yeni özellikler, satıcıların daha az çabayla yüksek kaliteli listeler oluşturmasına ve müşterilere alışveriş deneyimlerini geliştirecek daha eksiksiz, tutarlı ve ilgi çekici ürün bilgileri sunmasına yardımcı olacak” dedi.
Amazon’un seçim ve katalog sistemlerinden sorumlu başkan yardımcısı Robert Tekiela ise şu bilgileri verdi: “Modellerimiz, çeşitli bilgi kaynakları, gizli bilgiler ve mantıksal akıl yürütme yoluyla ürün bilgilerini çıkarmayı öğrenir. Örneğin, özelliklerde bir çap listeleniyorsa bir masanın yuvarlak olduğu sonucunu çıkarabilirler veya bir gömleğin yaka stilini görüntüsünden anlayabilirler.”
Şirket, bu yapay zekâ aracı için “satıcı deneyimini geliştirmek ve daha fazla satıcının başarılı olmasına yardımcı olmak için yapay zekâyı nasıl kullanmayı planladığımız konusunda buzdağının sadece görünen kısmı” diyor.
Kaynak: Amazon is encouraging sellers to use AI-generated product listings – engadget
Yorumlar