Skip to main content

Coca-Cola, yapay zekâ teknolojisi kullanılarak oluşturulan “Y3000” adlı yeni içeceğini piyasaya sürdü.

Dünya içecek devi Coca-Cola, yapay zekâ teknolojisi ile geliştirilen yeni bir içecek olan Coca-Cola Zero Sugar Y3000’i tanıttı. Şirket buna “gelecekten gelen” kola adını veriyor ve CNBC’nin haberine göre hem normal hem de sıfır şekerli çeşitleri sınırlı bir süre için mevcut.

Coca-Cola, içeceğin tadının nasıl olduğu konusunda herhangi bir açıklama yapmadı. Ancak test uzmanları, kolanın ahududulu bir tada sahip olduğunu belirtiyor.

Coca-Cola, Zero Sugar Y3000’in oluşturma sürecinin, araştırmacıların tüketicilerin lezzet tercihlerini toplaması ve “geleceğin lezzetlerinin” nasıl olduğunu anlamak için trendleri aramasıyla başladığını söylüyor. Daha sonra bu verilerin, lezzet profilinin oluşturulmasına yardımcı olmak için Coca-Cola’nın yapay zekâ sistemine yüklendiğini belirtiyor.

Kutusu, ambalajı ve logosu da yapay zekâ tarafından tasarlanan Y3000, “insan ve yapay zekâyla birlikte yaratılan ilk fütüristik lezzet” olarak tanımlanıyor.

Y3000 lezzetine bazı fütüristik kıyafetler de eşlik edecek. Coca-Cola, bu sonbaharda bir koleksiyon çıkarmak için lüks sokak giyim markası Ambush ile işbirliği yapıyor.

Kaynak: Coca-Cola’s AI-generated soda tastes like marketing – engadget