Instagram CEO’su Adam Mosseri, her zaman olduğu gibi uygulamada yapılan ve yapılacak olan değişiklikleri Twitter’da ve Instagram’da paylaştığı bir videoyla açıkladı. Mosseri, yaptığı açıklamada bazı konulara açıklık getirerek, kullanıcıların endişelerini gidermek istediğini belirtse de açıklamaları tepkiyle karşılandı.
Mosseri, ilk olarak Instagram’ın tam ekran içerik akışına geçişine değindi. Bazı kullanıcıların içerik akışlarını tam ekran olarak görmeye başladıklarına değinen Mosseri, bunun bir test olduğunu ve sadece belirli bir oranda kullanıcının beğenisine sunulduğunu aktardı. Tam ekranda görülen akışın daha iyi bir deneyim sunabileceğini düşündüklerini söyleyen CEO Mosseri, geliştirmelerin devam ettiğini ve tam ekran akışın henüz yeterince iyi olmadığını aktardı.
Mosseri, Instagram’ın fotoğraftan videoya doğru yönelmesine de değindi. Uygulamanın bir video paylaşım uygulaması haline geldiğini ve bu konuda çalışmalar yapacaklarını aktarırken, fotoğraf paylaşımlarını desteklemeye devam edeceklerini de belirtti. Mosseri, Instagram’ın bu çabasından bağımsız olarak kullanıcıların da video paylaşımı yapmaya yöneldiklerini ekledi.
Videoda değinilen üçüncü konu ise Instagram’ın sunduğu öneriler oldu. Mosseri, Instagram’ın önerilerinin yeni içerikleri keşfetmek konusunda kullanıcılara yardımcı olduğunu, içerik üreticileri desteklemeye devam edeceklerini belirtti. Dünyanın değiştiğini ve Instagram’ın da bu değişime ayak uydurması gerektiğini söyledikten sonra kullanıcılardan yorumlarını paylaşmalarını istedi.
👋🏼 There’s a lot happening on Instagram right now.
I wanted to address a few things we’re working on to make Instagram a better experience.
Please let me know what you think 👇🏼 pic.twitter.com/x1If5qrCyS
— Adam Mosseri (@mosseri) July 26, 2022
Mosseri’nin tweetine ve Instagram’da paylaştığı Reels videosuna tepkiler yağdı. Instagram’ın fotoğraflara nazaran daha fazla video içerik önerisinde bulunmasının kullanıcıların video içeriklere olan ilgisinin daha fazla olduğu çıkarımına yol açtığı, Instagram’ın TikTok’laştığı, kârlılığı artırmak için bu kararların alındığı fakat verilerin bu karara bir kılıf uyduracak şekilde yorumlanıp aktarıldığı, fotoğraflara erişimi kısıtlamanın fotoğraf paylaşımlarını desteklemek anlamına gelmeyeceği yorumları sıklıkla paylaşıldı. Kullanıcılar tarafından eleştirilen bir diğer konu da arkadaşlarının paylaştıkları içeriklerin yerine Instagram algoritmasının önerileri ön plana çıkarması oldu.
Why do you never listen to your users?
— Laurie March (@Laurie_March) July 26, 2022
Eh bro I don’t know how to tell you this but based on the response on both Instagram and Twitter you’re not listening to what people want. Like I get you have to “optimize” the platform for max revenue, but don’t pretend this is anything but that 🤷🏼♀️ https://t.co/4pZTIwOklJ
— John Rush 🐶🌱 (@JohnRush32) July 26, 2022
USERS: you're alienating the people who actually use your product
INSTAGRAM: likes are now florps
USERS: what
INSTAGRAM: timeline goes sideways— Brody Logan (@BrodyLogan) July 26, 2022
Yorumlar