Skip to main content

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, 2018 yılı oyun yazılımı ihracat rakamlarını açıkladı.

Oyun sektörü 2018 yılı ihracat rakamları, Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) ve Ticaret Bakanlığı işbirliğinde düzenlenen basın toplantısıyla duyuruldu. Toplantıya Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle ve TOGED Başkanı Ali Erkin katıldı.

Bakan Pekcan: “Dünyanın geçirdiği bu büyük dönüşümü kaçırmamalıyız”

Basın toplantısında konuşan Bakan Pekcan, dijital oyun sektörünün 2018 yılında bir önceki yıla göre yüzde 50 artışla 1 milyar 50 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini açıkladı. Pekcan, bu rakamın 2016 yılında 500 milyon dolar, 2017 yılında ise 700 milyon dolar seviyesinde bulunduğunu kaydetti.

Bakan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Gelirimizi yükseltmenin yolu da 21. yüzyılın yükselen sektörlerinde daha fazla teknoloji, daha fazla tasarım ve daha fazla marka üretmektir. Bu hedefimize doğru ilerlerken, dünyanın durmadığına, devamlı bir teknolojik ve ekonomik bir değişimden geçtiğine hepimiz şahit oluyoruz. Şu an iki küresel şirketin değeri 1 trilyon doları aştı; bu şirketlerin biri bilişim-elektronik alanında diğeri ise e-ticaret alanında bulunuyor. Çok değil 20 sene önce, dünyanın en karlı 20 şirketinin tamamına yakını otomobil ve enerji şirketiydi. Bugün dünyanın en karlı 20 şirketinin, büyük bir kısmı bilişim-yazılım-yüksek teknoloji şirketi. Dünyanın geçirdiği bu büyük dönüşümü kaçırmamalıyız.”

Dijital oyun sektörünün büyüklüğü 2021’e kadar 180 milyar dolara yaklaşacak

Bilişim sektörünün ekonomik değeri yüksek parçalarından birinin dijital oyun sektörü olduğunu vurgulayan Bakan Pekcan, “2018 yılında yaklaşık 138 milyar dolar seviyesinde olan küresel oyun pazarı büyüklüğünün, 2021 yılında 180 milyar dolara yaklaşacağı tahmin edilmektedir. Bu çarpıcı istatistikler sektörün mevcut büyüklüğünün ve taşıdığı potansiyelin ne kadar yüksek olduğunu göstermektedir. Ülkemiz de hızla dijitalleşen dünyaya ayak uydurmakta ve ülkemiz oyun yazılımı sektörü artan bir hızla büyümesini sürdürmektedir” diye konuştu.

Türkiye’nin hedefi, küresel oyun pazarındaki payın artırılması

Bugün Türkiye’de yaklaşık 30 milyon insanın bilgisayarların, telefonların ve televizyonların başında oyun oynadığını söyleyen Bakan Pekcan, “Ülkemizdeki oyun pazarı 2017 yılında 750 milyon dolarken, 2018 yılında bu büyüklük 878 milyon dolara yükselmiştir. Yine ülkemiz geçtiğimiz yıl dijital oyunlar pazar büyüklüğü ülkeler sıralamasında dünyada 18’inci sırada yer alarak Orta Doğu ve Afrika bölgesinin lideri olmuştur. Hedefimiz; yerli oyun üreticilerimizin hem iç pazarımızdan hem de 180 milyar dolara ulaşması beklenen küresel pazardan mümkün olan en büyük payı almasıdır” şeklinde konuştu.

Kaynak: İHA