Skip to main content

2018’in akıllı telefon karnesi açıklandı. Samsung ilk sırada görünse de, Çinli markalar satışlarını artırmayı başardı.

Araştırma ve danışmanlık şirketi Gartner, 2018’de dünyada akıllı telefon satışlarının sabit kaldığını açıkladı. Gartner’ın yaptığı açıklamaya göre, geçen yıl toplam 1,55 milyar akıllı telefon satıldı. Bu ise 2017 ile karşılaştırıldığında binde 1’lik artış anlamına geliyor. Zira, 2017’de 1,53 milyar akıllı telefon satışı gerçekleşti.

Samsung ilk sırada, Apple takipte

Markalar bazında baktığımızda ilk sırada 295 milyonluk satışla Samsung’u görüyoruz. Samsung bu satışla yüzde 19’luk pazar payına sahip görünüyor. Buna karşılık markanın 2017 satışı 321,2 milyon ve pazar payı da yüzde 20,9 seviyesindeydi. İkinci sırada 209 milyon satış ve yüzde 13,4’lük pazar payıyla Apple yer alıyor. Apple’da da 2017’ye göre bir düşüş söz konusu. Nitekim firma 2017’de 214 milyonluk satışla yüzde 14 pazar payına sahipti.

Çinli markalar yükselişte

Üç, dört ve beşinci sırada Çinli markaları görüyoruz. Huawei 202,9 milyon satış ve yüzde 13 pazar payıyla üçüncü oluyor.  Markanın 2017 satışı ve pazar payı sırasıyla 150,5 milyon ve yüzde 9,8 idi. Xiaomi ise 2018’i 122,3 milyon satış ve yüzde 7,8’lik pazar payıyla kapattı. Markanın 2017’deki satışı 88,9 milyon ve Pazar payı yüzde 5,8 düzeyindeydi. Beşinci sıradaki Oppo’nun 2018 satışı 118,8 milyon ve pazar payı yüzde 7,6 idi. Oppo’nun 2017’deki satış ve pazar payı sırasıyla 112,1 milyon ve yüzde 7,3 olarak gerçekleşti.

Sonuçlara ilişkin bir değerlendirme yapan Gartner Kıdemli Araştırma Direktörü Anshul Gupta, “Giriş ve orta seviye akıllı telefonlara talebin arttığını görüyoruz. Buna karşılık, üst seviyedeki akıllı telefonlarda inovasyonun sınırlı kalması ve bu cihazlardaki fiyat artışları yeni telefon alma talebini yavaşlattı. Bu tabloyu göz önünde aldığımızdaysa akıllı telefon pazarındaki büyümenin sabit kaldığını görüyoruz” açıklamasını yaptı.