TEKNOLOJİ

DigitalAge | 28.08.2019 - 11:49

“Zomato Gold’a ilk günden itibaren yoğun ilgi var”

Zomato’nun Türkiye’de yoğun ilgiyle karşılanan Gold üyelik sistemini Zomato Türkiye Ülke Müdürü Cankut Aydın ile konuştuk.

2017’de Türkiye’deki operasyonlarını durdurmasının ardından 2018 son çeyrekte pazara geri dönen Zomato, 19 Temmuz’da 9 ülkede aktif olarak kullanılan Gold sistemini Türk kullanıcılarına da sundu. Zomato kullanıcılarının senelik ya da altı aylık bir ücret ödeyerek kullanabilecekleri bir üyelik sistemi olan Gold sayesinde kullanıcılar Zomato anlaşmalı mekanlarda ‘1 Yemeğe 1 Yemek İkram’ veya ‘2 İçeceğe 2 İçecek İkram’ gibi fırsatlardan yararlanabiliyorlar. Zomato’nun Türkiye’de yoğun ilgiyle karşılanan Gold üyelik sistemini Zomato Türkiye Ülke Müdürü Cankut Aydın ile konuştuk.

Zomato Gold kullanıcılarına neler sunuyor?

Zomato Gold ayrıcalıklı bir yeme-içme üyelik sistemi. Kullanıcılar Zomato Gold üyelikleriyle İstanbul’da şu anda 500’e yakın Gold mekanında 1 yemek aldıklarında 1 yemek veya iki içecek aldıklarında iki içecek hediye ayrıcalığından yararlanıyorlar. Gold mekanlarının sayısının günden güne arttığının altını özellikle çizmek isterim. Üyeler Gold’u her gün, her saat kullanabiliyorlar. Kısaca Gold’u kullanmak için bir Gold mekanına gitmeniz, Zomato uygulaması üzerinden o mekan içinde Gold’u aktifleştirip, sipariş vermeden önce Gold üyesi olduğunuzu restoran çalışana göstermeniz yetiyor. Yemeğinizi keyiflice yedikten sonra ödeme aşamasında en yüksek fiyatlı yemek ile aynı ya da daha düşük fiyata sahip yemek ücretsiz olarak hesabınızdan düşülüyor ve Gold ayrıcalığıyla güzel ve hesaplı bir deneyim yaşıyorsunuz. Zomato Gold’un geçerli olması için masada en az iki kişi olması gerekiyor, bu da beraber yemek yiyerek vakit geçirmeyi ve paylaşımı arttırıyor.

Şu ana dek kaç restoran ile anlaşıldı? Hedeflenen restoran sayısı ne?

Şu an İstanbul’da 500’e yakın anlaşmalı Gold mekanı var ve her geçen gün bu sayı artmakta. Ağustos ayı sonunda 500 restorana ulaşacağız ve bu sayıyı arttırmaya devam edeceğiz. Gold restoran sayısını maksimum seviyeye taşımak üyelerimizin yeme-içme deneyimlerini özgürce yaşayabilmeleri adına bizim için çok önemli.

Üyelik satışları nasıl? Kullanıcılar daha çok hangi paketleri tercih ediyorlar?

Kullanıcı tarafında çok büyük bir ilgi var. Açıkcası keşfetmeyi, yeni deneyimler yaşamayı, uygun fiyatla yemek yeme özgürlüğünü sağlamamız üyelerimizin ayrıcalıklı hissetmelerini sağlıyor. Bu da Zomato Gold üyeliğine olan ilgiyi arttırıyor tabii. Altı aylık ve 12 aylık olmak üzere iki çeşit üyelik tipimiz var ve en popüler olan 1 yıllık üyelik paketimiz. Üyelikler şu an avantajlı bir fiyata sahip. Üyelerimize bir indirim kodu tanımlıyoruz, kodu arkadaşlarıyla paylaşıyorlar. Kod kullanan kişi yüzde 10 indirim elde ediyor, kod sahibi ise artı bir ay üyelik elde ediyor.

Zomato Gold’a Türk kullanıcılarının şu ana dek gösterdiği ilgiyi değerlendirir misiniz? Kullanıcılardan nasıl geri bildirimler aldınız?

Gold üyelikleri daha satışa çıkmadan on binlerce kişi bekleme listesine kayıt oldu. Bu bile İstanbulluların ilgisini çok net gösteriyor. 19 Temmuz’da üyelik satışlarını açtıktan sonra bu ilgi üyelik satışlarına da yansıdı. Kullanıcılar ilk günden Gold’un ayrıcalıklarını kullanmaya başladılar ve çok mutlu geri dönüşler aldık. Özellikle de yeni mekanları ve lezzetleri keşfeden kullanıcılarımızdan çok güzel yorumlar almaya devam ediyoruz.

Üye iş yerlerinden nasıl yorumlar geldi? Şu an dek size gelen memnuniyetsizler vs var mıdır?

Açıkcası çok fazla pozitif yorumlar alıyoruz. Gold sayesinde mekanların doluluk oranlarındaki artış Gold partner restoranlarımızı mutlu ediyor. Ayrıca, müşterilerin Gold mekanlarını keşfetmesi, deneyimlemesi Gold partnerlerimiz için müşteri sadakati bakımından da çok önemli. Şu an İstanbul’da 32 bin’e yakın restoran ve bar mevcut. Gold partneri olan ve sayısı her geçen gün artan 500 özel mekan içinde olmak, pazarlama kampanyalarımızda ön plana çıkmak, verecekleri iyi hizmet ile beraber iyi yorumlar alıp uygulamamızda ön plana çıkmak tabii ki Gold partner restoranlarından olumlu geri dönüşler almamızı sağlıyor. Herhangi bir sorun olması durumunda da Gold müşteri destek ekibimiz hızlıca gelen talepleri yanıtlıyor. Bu sayede hem üyelerin, hem de Gold üye restoranların memnuniyetini sağlıyoruz.