Skip to main content

KONDA Araştırma ve Danışmanlık Genel Müdürü ve Yazar Bekir Ağırdır ile Pazarlamacı, Reklamcı ve Eğitmen Levent Erden, içinde bulunduğumuz durum üzerinden geleceğe hazır olmaya yönelik tavsiyelerini Brand Week’de paylaştı.

Brand Week Istanbul‘un ikinci günündeki ilk oturumda KONDA Araştırma ve Danışmanlık, Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Üyesi Bekir Ağırdır ile Pazarlamacı, Reklamcı ve Eğitmen Levent Erden, “Sürtünmesiz Hayat, Akışkan Yönetim” başlıklı oturumda bir araya geldi.

Önemli olan insanın mutluluğudur

Belirsiz bir dönemden geçtiğimizi ve bu döneme adapte olmamız gerektiğinin altını çizen Levent Erden, hayatımızın belirleyicisinin artık “hız” olduğunu vurguladı. Erden, yeni dönemde ayakta kalmak için konfor alanından çıkılması gerektiğini şu sözlerle ifade etti: “Artık uzaktan her yerden çalışabildiğimiz zamanlardayız. İnsanlar birden çok yerde çalışabilmeli. Meseleye bütünsel bakarak çekirdek yapılara geçmek gerekiyor. Birbiriyle iletişime geçen dar yapılar oluşturulmalı. Özellikle pazarlama departmanlarının içe dönmesi gerekiyor. ”

Erden’in içinde bulunduğumuz dönemde rekabetin de yeniden tanımlanması gerektiğine dair mesajı netti: “İşimiz bir değer yaratmak ise belli bir yere kadar birlikte çalışmalıyız. Kavramlardan vazgeçip insanlara gitmek lazım. İnsanın önde olması mecburidir. Birkaç yıl zorlansak da gerisi gelecek. Önemli olan insanın mutluluğudur.”

Bilginin anonimleşmesi çok katmanlı belirsizlik yaratıyor

Günümüzü en iyi açıklayan şeyin kaos örüntüsü olduğunu söyleyerek söze başlayan Bekir Ağırdır, zihnimizin sanayi toplumu modelleriyle baktığını ve insanoğlunun yönetim bilimine uyarlanamadığından bahsetti. Ağırdır, “Her zamankinden farklı bir değişim var. En büyük değişen hız meselesi. Zaman ve mekandan bağımsız iş yapıyoruz. Teknolojik sıçrama hiyerarşiyi alt üst ediyor. İkinci olarak bilginin anonimleşmesi, çok katmanlı çok örtülü bir belirsizlik ve karmaşa yaratıyor. Bu da insan zihninin belirsizliği kavramasını zorlaştırıyor.”

İş yapış modelleriyle ilgili olarak Ağırdır’ın şu sözleri dikkat çekiciydi: “Meseleye bildiğimiz kategorilerden değil, daha genel bakmak gerekiyor. Bir sıçrama var ve bu sıçramayı kavramak için zihnimiz yetersiz, o nedenle daha bütüncül ve sade bir yerden düşünmeye başlamamız lazım. Zihnimizde sıçrama yaratacak başka bir düşünceye ihtiyaç var.”