TEKNOLOJİ

Burcu Şahin | 14.09.2018 - 14:49

YouTube’da dikey reklam dönemi

Birkaç ay önce dikey video desteği sunmaya başlayan YouTube, dikey reklam özelliğini devreye alıyor.

Facebook
Twitter
Linkedin
+

YouTube, Instagram’ın IGTV’sinin duyurulmasının ardından, platformuna dikey video desteği sunmaya başlamıştı. Popüler video paylaşım platformu şimdi de dikey video seçeneklerine reklam getirmeye hazırlanıyor.

YouTube’a dikey reklamlar geliyor
Instagram Hikayeler, Periscope  ve IGTV gibi video paylaşılabilir platformların dikey videoları desteklemesiyle harekete geçen YouTube, dikey video desteği sunmasının kısa bir süre sonra, dikey reklamlar almaya başlayacağını duyurdu.

Akıllı telefon kullanıcıları için dikey videoların daha izlenebilir ve konforlu olduğunu düşünen Google, dikey reklamlar için reklam sağlayıcılara “Büyük ve güzel gözüken bir ekranda yayınlayacağınız mesajlar, çok daha ilgi çekici ve verimli olacaktır.” şeklinde bir açıklama yaptı.

Günümüzde çerçevesiz ekranların yaygınlaşması ile, akıllı telefon ekranlarının dikey olarak kullanması dikey videolara ve içeriklere ilgiyi arttırdı. Hal böyle olunca video paylaşım platformlarının bu alana yönelmesi reklamların dikey olarak hazırlanmasına zemin sağladı diyebiliriz.