Skip to main content

YouTube Shorts, Dream Screen adlı üretken yapay zekâ özelliğine sahip olacak.

YouTube, kısa biçimli video platformu Shorts’a, kullanıcıların video oluşturmak için yapay zekâ araçlarından yararlanmalarına olanak tanıyacak yeni bir özelliğin geleceğini duyurdu.

YouTube’daki bir blog gönderisine göre Dream Screen adı verilen özellik, içerik üreticilerin yalnızca görmek istediklerini yazarak YouTube Shorts’larının arka planına yerleştirebilecekleri yapay zekâ tarafından üretilen videolar ve fotoğraflar oluşturacak.

YouTube CEO’su Neal Mohan, şirketin dün düzenlenen Made on Youtube etkinliğinde bunu, “Kahve içen bir panda gibi çılgın bir şey yazabilirsiniz ve ardından video görüntüsü ekranda belirir” diye açıkladı.

Mohan, insanların YouTube analizleri konusunda derinlemesine bilgi sahibi olmaları veya tam bir prodüksiyon stüdyosuna sahip olmaları gerektiğini düşünmeden teknolojinin daha fazla insanın YouTube’da içerik yayımlamasına olanak sağlayacağına inandığını söyledi.

Mohan, “YouTube’da herkesin içerik oluşturabileceğini hissetmesini kolaylaştırmak istiyoruz ve üretken yapay zekânın bunu mümkün kılacağına inanıyoruz” dedi.

Shorts platformunun Ocak ayındaki 50 milyar olan günlük görüntüleme sayısı, bugün 70 milyarın üzerine çıktı. Ve YouTube yapay zekânın bu sayıları daha da artırmasını bekliyor.

YouTube, Dream Screen adlı özelliğin içerik üreticilerin videolarını, içeriklerini yeniden düzenlemek ve bunları yeni bir şeye dönüştürmek için fikirler yazarak yeniden tasarlayabileceğini söylüyor.

Dream Screen, bu yılın sonlarında bazı içerik üreticilerin, 2024’te ise daha geniş kapsamlı olarak kullanıma sunulacak.

Kaynak: YouTube Shorts to gain a generative AI feature called Dream Screen – TechCrunch