Skip to main content

YouTube, yeni özelliği ile kısa videolar oluşturulmasına olanak sağlayacak. TikTok’un rakibi olmaya hazırlanan YouTube Shorts test yayınına başladı.

TikTok tüm dünyada son dönemin en popüler sosyal ağı. Günden güne daha popüler hale gelen TikTok, hem App Store hem de Google Play Store’dan gelen verilere göre toplam 2 milyar indirme sayısına ulaştı. Türk insanı da TikTok’da içerik üretmeyi çok seviyor ve platformun popülaritesi Türkiye’de de hızla yükseliyor. Bu dünyaya girmek isteyen dünyanın en büyük video platformu olan YouTube da, uygulamasında yer alacak Shorts isimli bir özellik ile gündeme gelmişti. Kullanıcıların TikTok benzeri kısa videolar atmasına ve bu videolarda YouTube’un hazır müziklerini kullanmasına imkan tanıyacak Shorts özelliğinin, yıl sonunda kullanıma açılması beklenirken, platformun yeni bir teste başladığı ortaya çıktı.

Shorts’da içerik üreten kullanıcılar, YouTube Music servisinde yer alan ve lisanlanmış olan geniş şarkı kataloğundan dilediklerini seçebilecekler. Shorts özelliğinin YouTube uygulamasının içinde yer alacağını da ekleyelim. Kullanıcıların TikTok benzeri kısa videolar paylaşmasına ve videolarda YouTube’un hazır müziklerini kullanmasına imkan tanıyacak Shorts özelliği direkt olarak TikTok’tan ilham alıyor. Kısıtlı bir kitlede teste başlayan YouTube, 15 saniyelik  videolar çekilmesine ve paylaşılmasına imkan tanıyor. Kullanıcılar bu 15 saniyelik videoları birden fazla bölüm halinde çekebiliyor. Özelliğin tüm kullanıcılara ne zaman açılacağı şimdilik bilinmiyor.

Kısa videolar dünyasına “Shorts”  ile girmek isteyen YouTube’un, YouTube Music’in servisinde yer alan geniş şarkı kataloğu ile TikTok’tan daha avantajlı olduğunu söyleyebiliriz.