İŞ DÜNYASI

DigitalAge | 29.06.2020 - 13:08

Coca-Cola, Unilever ve Starbucks’tan sosyal medya reklamlarını durdurma kararı

Facebook'taki nefret söylemi içeriklerine karşı #StopHateforProfit kampanyasına destek veren Unilever yıl sonuna kadar, Coca-Cola ise 1 ay boyunca sosyal ağlardaki reklamlarını durdurma kararı aldı. Kampanyaya Starbucks da destek verdi. 

George Floyd’un ölümün ardından sosyal medyadaki nefret söylemlerine karşı ABD’deki ırkçılık karşıtı ayaklanmalar devam ederken, markalar da peşi sıra bu eylemlere destek vermeye devam ediyor.

Facebook’un nefret söyleminin yayılmasının önüne geçmek adına yeterince önlem almaması, Trump’ın sosyal ağlara karşı imzaladığı kararname ve bu kararnameye karşı aldığı tavır, ABD vatandaşlarının oklarına hedef olmasına yol açtı. Anti-Defamation League, NAACP ve Mozilla’nın başlattığı #StopHateforProfit kampanyası markaları, Facebook’taki reklamlarını durdurmaya davet etti.

Facebook’u boykot eden reklamverenlerin sayısı günbegün artmaya devam ederken, kampanyaya destek veren Unilever yıl sonuna kadar, Coca-Cola ise 1 ay boyunca sosyal ağlardaki reklamlarını durdurma kararı aldı. Kampanyaya Starbucks da destek verdi.

Facebook’un reklamveren boykotu büyüyor

Sosyal ağlarda milyar doları aşan reklam harcamasına sahip, Dove ve Hellmann gibi markaların bünyesinde bulunduran Unilever, yıl sonuna kadar Facebook, Instagram ve Twitter reklamlarını durdurma kararı aldığını açıkladı.

Şirket, “Sorumluluk çerçevemiz ve ABD’deki kutuplaşmış atmosfer göz önüne alındığında en az yıl sonuna kadar Facebook, Instagram ve Twitter platformunda, ABD’de marka reklamı yayınlamamaya karar verdik. Buralara reklam vermek şu anda insanlara ve topluma değer katmayacak. Durumu izleyeceğiz ve gerekirse mevcut konumumuzu tekrar gözden geçireceğiz” açıklamasını yaptı.

Coca-Cola ise yaptığı açıklamada sadece Facebook reklamlarını değil tüm sosyal ağ reklamlarını 30 boyunca durdurma kararı aldı. Şirketin Facebook dışında reklam verdiği platformlar arasında başta Twitter ve YouTube’un da yer aldığını belirtelim.

Coca-Cola CEO’su James Quincey, şirketin internet sitesinde yer alan açıklamasında, “1 Temmuz’dan itibaren Coca-Cola, tüm sosyal medya platformlarındaki ücretli reklamlarını en az 30 gün boyunca durduracak. Bu süreçte reklam standartlarımızı ve politikamızı gözden geçireceğiz. Dahası, sosyal medya platformlarındaki ortaklarımızın nefret ve şiddet içerikli söylemlerden uzaklaşmalarını umacağız” dedi.

ABD’li kahve dükkânları zinciri olarak hizmet veren Starbucks da sosyal medya reklamları için harekete geçti. Boykot akımına katılan markanın bu protestoyu ne kadar süre boyunca devam ettireceği belli değil.

Marka internet sitesinden şöyle bir açıklama yaptı: ” Hoş ve kucaklayıcı dijital ortamlar oluşturmak için daha fazlasının yapılması gerektiğine inanıyoruz. Gerçek değişime ilham olmak adına politikacılar ile iş dünyasında lider olarak görülen kişiler bir araya gelmeli.”

7,2 milyar dolar zarar

ABD’de onlarca şirket, Facebook’tan reklamlarını geri çekti. Bu adımın da finansal olarak Facebook CEO’su Mark Zuckerberg’e yansıdı. Facebook’un hisselerinin yüzde 8,3 değer kaybettiği ve Zuckerberg’in servetinden 7,2 milyar dolar kaybettiği ve toplam servetinin 82,9 milyar dolara düştüğü belirtiliyor.