Skip to main content

Bankalararası Kart Merkezi (BKM) tarafından geliştirilen kartlı ödeme yöntemi ve markası TROY, nihayet cüzdanlara girdi.

Bankalararası Kart Merkezi (BKM) milli ödeme sistemi TROY markasıyla kartlı ödeme sistemleri pazarına girdi. BKM Genel Müdürü Soner Canko, bugün itibariyle 200 binin üzerinde kartın cüzdanlara girdiğini söyledi. Artık kredi kartının sağ alt köşesinde bulunan yabancı firmaların yerine TROY logosu yer alacak.

BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko, düzenlenen basın toplantısında TROY’un ilk kez tanıtıldığı 1 Nisan 2016’dan bugüne kadar geçen sürede ürünün gelişimini ve markaya dönüşme hikayesini anlattı. “Bundan böyle kartların sağ alt köşesinde bir Türk markası var” diyen Dr. Soner Canko, alışveriş ve ödeme kültürünün Türkiye bankacılık ve finans sektörünün ortak çabalarıyla bir ödeme yöntemi ve markası doğurduğunu vurguladı.

“Hedefimiz her cüzdanda en az bir TROY bulunması” 

TROY’un, ilk işleminin yapıldığı Nisan 2016 itibarıyla atılmış olan adımları hatırlatan Canko, TROY kartların POS, ATM ve e-ticaret sitelerinde yüzde 100 kabulünün sağlandığını, TROY üyelerine yönelik altyapı çalışmalarının tamamlandığını ve TROY kullanımına ilişkin tüm standart ve kuralların belirlendiğini bildirdi.

Bugün itibariyle 200 bini aşkın TROY logolu kart bulunduğunun altını çizen Canko, “Hedefimiz yüzde 100 nakitsiz ödemeler toplumuna giden bu yolda tüm bankaların TROY logolu kartlarını kullanıcılara sunması ve her cüzdanda en az bir TROY logolu kart bulunması” ifadelerini kullandı.