POPÜLER

DigitalAge | 29.12.2020 - 14:30

Yemeksepeti’nin market girişimi Banabi’nin 2020’de öne çıkan verileri

2020 yılı boyunca yaklaşık 2 milyon tekil kullanıcısına sipariş ulaştıran Yemeksepeti Banabi, kullanıcıların yıl boyunca öne çıkan tercihlerini açıkladı.

Yemeksepeti’nin online market ürünleri sipariş platformu Banabi, 2020 yılında kullanıcılarına ulaştırdığı 100 milyonu aşkın ürün üzerinden, kullanıcıların yıl boyunca öne çıkan tercihlerini açıkladı.

2019 yılında Ankara, Antalya, Bursa, Eskişehir, İstanbul, İzmir, Kocaeli, Trabzon olmak üzere 8 şehirde hizmet veren Yemeksepeti Banabi; 2020’de Adana, Aydın, Balıkesir, Bolu, Çanakkale, Denizli, Edirne, Isparta, Kayseri, Konya, Kütahya, Mersin, Muğla, Sakarya, Samsun ve Tekirdağ’ın katılmasıyla 24 ilde hizmet vermeye başladı. Yemeksepeti Banabi sipariş oranları 2019 yılına kıyasla 6,5 kat büyüdü. Yemeksepeti Banabi’nin kullanıcı sayısı 2 milyona ulaşarak, Kosova, Estonya ve İzlanda gibi birçok ülkenin nüfusunu aştı. Kullanıcılar, yıl boyunca 3 bin 970 adet farklı ürün siparişi verdi. 2020 yılında Yemeksepeti Banabi’den en çok su, kola ve baget ekmek siparişi verildi. Sipariş edilen en ilginç ürünler ise torf, japon yapıştırıcı ve lastik tamir spreyi oldu.

En büyük ürün siparişi rekorunu İstanbul’dan bir kullanıcı tek seferde 310 adet ürünle kırarken; farklı bir kullanıcı tek seferde aynı dondurmadan 50 tane sipariş ederek tatlı bir rekora imza attı. Bir siparişteki en yüksek sepet tutarı 2.305 TL oldu.

Yemeksepeti Banabi’nin en yoğun olduğu gün Pazar, en yoğun olduğu saat 19.00-20.00 arası oldu. Tüm şehirler içerisinde sipariş oranını en çok artıran il Kocaeli oldu. Kocaeli’yi ise sırasıyla Trabzon ve Ankara takip etti.

Yemeksepeti Banabi’nin yıl boyunca yaptığı indirim kampanyaları sayesinde kullanıcılar 83 milyon TL tasarruf etti. Banabi’nin “60 TL üzeri her siparişe bir kitap hediye” kampanyası kapsamında, kullanıcılara 500 bin kitap dağıtıldı. Yemeksepeti Banabi kuryeleri ise yıl boyunca 30 milyon km yol gittiler.

Yemeksepeti Banabi