Çevrenizde bulunan yerel işletmeler hakkında yorumlarınızı paylaşıp yayımlayabildiğiniz sitelerden olan ve merkezi ABD’de bulunan yelp.com, yarın Türkçe sürümüyle yayına giriyor. Siteyle ilgili olarak Yelp Yeni Pazarlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Miriam Warren’la görüştük
Yelp Yeni Pazarlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Miriam Warren’a öncelikle Türkiye’ye nasıl giriş yapmaya karar verdiklerini soruyoruz. Miriam Warren öncelikle Türkiye’nin aslında hep odaklarında olduğunu söylüyor: “Burası Doğu ve Batı arasında bir kavşak noktasında bulunuyor ve çok popüler bir tatil destinasyonu olarak dikkat çekiyor. Ayrıca nüfustaki çeşitlilik de bizim için önemliydi.” Warren asıl hedeflerinin dünyanın önemli şehirlerine yayılmak olduğunu ve bunun zaman ve kaynak meselesi olduğunu ifade ediyor.
Yelp’in Türkiye planları
Warren’la görüşmemizde Türkiye pazarına yönelik planlarını da soruyoruz. Warren sorumuza, “Öncelikle İstanbul’a yoğunlaşacağız. Elbette, diğer şehirlerdeki kullanıcılar da işletmeler hakkındaki yorumlarını yazabilecek ama ağırlığı İstanbul’a vereceğiz” cevabını veriyor. Warren ayrıca bir topluluk yöneticisi de aradıklarını belirtiyor: “Bu kişi, Yelp’in Türkiye’deki yüzü olacak, bizim için etkinlikler düzenleyecek ve site ziyaretçiler için e.mektuplar yazacak.” Türkiye’den bir firma satın alma planı olup olmadığını sorduğumuzda da, Warren bunun için erken olduğunu ve ilk hedeflerinin Yelp’i Türkiye’de yerleştirmek ve kullanıcıların buraya alışmaları gerektiğini sözlerine ekliyor.
Yelp’in üzerinde durulması gereken yönlerinden biri de, siteye yazılan yorumlar. Miriam Warren’a bu yorumları denetleyen bir editör olup olmadığını sorduk. Warren, “Yorumları denetleyen editörler yok. Fakat, topluluk içindeki üyeler bunu kendileri denetliyor ve yanlış bir şey gördüklerinde bize bildiriyor. Bununla birlikte, yorum filtremiz de bulunuyor. Burada kasten yanlış ya da hatalı yazılan yorumları yapay zekâ yazılımıyla belirleyebiliyoruz” diyor.
Yelp’ten Türkiye’ye özel rozet
Yelp’te dikkat çeken bir uygulama ise oyunlaştırma. Warren, “Kullanıcılarımız belirli yerlerin kralı, kraliçe ya da düşesi olabiliyor. Bunların karşılığında da rozetler (badge) kazanmak mümkün olabiliyor” açıklamasını yapıyor ve Türkiye’ye özel bir uygulamaları olduğunu söylüyor: “Türkiye için bir rozetimiz olacak ve Türkiye’de herhangi bir işletmeyi ziyaret eden kullanıcılarımız özel Türkiye rozeti kazanacak.”
Rakamlar
20 – Yelp, Türkiye’nin geldiği 20. ülke oldu.
84 milyon – 2012 3Ç’te siteyi toplam 84 milyon kişi ziyaret etti.
H.Kerem Fındık
Yorumlar