Yandex Ads Türkiye ekibi, Türkiye’nin önde gelen şirketlerinde görev alan pazarlama ve satış grubu yöneticileriyle, e-ticaret sektöründeki reklam yaklaşımlarının geleceğini tartıştığı özel bir etkinlikte bir araya geldi.
Büyükada’da The Splendid Palace Hotel’de 6 Haziran’da düzenlenen ve Türkiye’nin önde gelen CMO’ları ve sektör temsilcileri ile e-ticaret reklam çözümlerinin geleceğinin tartışıldığı bu etkinlikte, Yandex Ads ekibi, e-ticaret reklamcılığının geleceğini şekillendirecek yenilikçi teknolojiler hakkında öngörülerini paylaştı. Toplantıda, Yandex Ads’in Türkiye pazarına verdiği önem, yenilikçi yaklaşımlar ve Yandex Ads Ecomm+ çözümü ile iş ortaklarını başarıya ulaştıracak çözümler sunma konusundaki kararlılığı vurgulandı.
Toplantının açılış konuşmasını yapan Yandex Ads Uluslararası Satış Direktörü Vladimir Vodyanov, Yandex’in dünya genelinde 26 bin 300 tam zamanlı çalışanıyla güçlü bir iş gücüne sahip olduğunu belirterek, şirket bünyesinde toplam 10 bin developer ve mühendis istihdam edildiğini ifade etti. Vodyanov, Türkiye ofisinde ise 10’dan fazla çalışanla güçlü bir yapı oluşturduklarını ve şimdiye kadar 250’den fazla marka ve 80 ajans ile işbirliği yaptıklarını söyledi. Ayrıca, güçlü bir topluluk oluşturmak için birçok etkinlik ve workshop düzenlediklerini ve önümüzdeki dönemde Yandex’in en yeni AdTech teknolojilerini kullanarak Türkiye’deki varlıklarını daha da güçlendirmeyi planladıklarını vurguladı.
Yandex Ads Büyüyen Pazarlardan Sorumlu Bölge Başkanı Veronika Zueva, konuşmasında e-ticarette dönüşümleri artırmak için makine öğrenimi algoritmalarını kullanan Yandex Ads Ecomm+ adlı özel çözümlerini tanıttı. Ecomm+’da AdTech ve Yandex Ads’in devrim niteliğindeki sonuç başına ödeme reklam modelinin gelişiminden bahseden Zueva, “Eskiden ödeme yapar ve işe yaraması için dua ederdiniz- şimdi ise sonuç almak için sadece ödeme yapmanız yeterli. Biz, tıklamalar ve gösterimler için değil, sadece sonuçlar için ücret alıyoruz. Bu da bizi işinizin doğrudan bir uzantısı olarak hareket eden ilk AdTech sağlayıcısı yapıyor, yani başarınıza en az sizin kadar yatırım yapıyoruz” dedi.
Etkinlikte paylaşılan bilgilere göre, bu strateji sayesinde, hem Türk e-ticaret sektörü hem de Yandex Ads Türkiye ekibi büyük başarılara imza attı. Geçen yıldan bu yana, şirketin Türkiye’deki Yandex Ads Ecomm+ çözümünden elde ettiği gelir yüzde 344 oranında artarken, aktif müşteri sayısı da yüzde 123 oranında arttı. Ayrıca Yandex Navigator’da reklam fırsatlarını portföyüne ekleyen Yandex Ads Türkiye, çok yakında Türkiye pazarına birçok yeni reklam ürününü sunmayı hedefliyor.
Zueva’nın ardından Yandex Ads Türkiye Kıdemli İş Geliştirme Müdürü Turan Yurdakul, e-ticarette yeniden hedeflemenin kritik bir rol oynadığını belirterek, Yandex Ads Ecomm+ ürününün son dönemde ciddi bir büyüme gösterdiğini ifade etti. Yurdakul, “Performansa dayalı reklamcılık, yeniden hedefleme ve kullanıcı edinimini birleştirerek daha fazla dönüşüm, gelir, ROI ve büyüme sağlayan güçlü bir motor işlevi görüyor” diye konuştu.
Çerezsiz bir dünya
Yandex Ads Uluslararası Reklam Arayüzleri Hizmet Başkanı Andrei Senaev ise, çerezsiz çözümlerin önemini vurguladı. Google’ın çerezlerin kullanımdan kaldırılmasını 2025’in ilk çeyreğine ertelediğini belirten Senaev, çerezlerin aşamalı olarak kaldırılmasıyla birlikte gelişen dijital ortamda reklam başarısını sağlamak için çerezsiz çözümlerin kritik önemde olduğunu belirtti.
Senaev, Yandex’in çerezsiz çözümlerini şöyle sıraladı:
- IP adresi, cihaz türü gibi anonim veriler kullanarak makine öğrenimi yoluyla kullanıcı eşleştirme,
- Kullanıcı verileri yerine, reklamın gösterildiği sayfanın içeriğine bağlı olarak kullanıcı hedefleme,
- Cep telefonları ve e-posta adresleri gibi birinci taraf çerezler yoluyla kullanıcı eşleştirme.
Etkinliğin son bölümünde ise Sabancı Üniversitesi Finans Kürsü Başkanı Prof. Dr. Özgür Demirtaş, global ekonomik trendler hakkında görüşlerini paylaştı.
Yorumlar