Skip to main content

6-10 Kasım’da gerçekleştirilecek Brand Week Istanbul’un önemli konuşmacılarından biri de, Daniel Granatta. Gazetecilikten reklamcılığa değişen çeşitli alanlarda çalışan Granatta’dan yalan haberle mücadeleden aldığı antropoloji eğitiminin reklamcılık kariyerine katkılarına ilişkin görüşlerini aldık.

Ajanslar yetenekleri çalışanlarını bünyelerinde tutmalı? Bununla ilgili anahtar noktalar var mı?

Bana göre burada iki nokta öne çıkıyor: Ajansın nereye gittiğiyle ilgili açık bir vizyonun bulunması. İkinci noktaysa bu çalışanların yalnızca neleri yapabileceklerine odaklanmamak gerekli. Aynı zamanda bu yeteneklerin rol ve amaçlarını bulabilecekleri –yetenek ne olursa olsun- bir ortam yaratmak da lazım.

Yalan haberler ilgili görüşünüz nedir? Sizce gazetecilik yalan haberle nasıl mücadele etmeli?

Yalan haberler ve içinde bulunduğumuz hakikat sonrası dönem gerçekten korkunç. Benim için gazeteciliğin temel bu tür yanlış bilgilendirmelerden kaçınmak ya da en azından halkı bundan kaçınmasını sağlamak. Ama medya kurumlarının bir ideolojiyi desteklemediği bir noktaya geldik. Bu kurumlar sadece hissedarlarına karşı sorumluluk hissediyor. Onlar için amaç, hedeflenmiş rakamlar ulaşmak.

Sanırım, yalan haberlere karşı bazı adımlar atıldı. Gelir kaynaklarının kantitatif metriklere bağlı olmaması, yani tıklama, ziyaretçi sayıları gibi noktaların göz önünde tutulmaması gerekiyor. Ayrıca tuzaklı başlıklar gibi noktalara da dikkat etmek öne çıkan noktalardan birisi.

Digital Invaders tam olarak ne iş yapıyor? Bilgi verebilir misiniz?

Bu, çılgın bir fikrin güzel bir projeye dönüşmesiydi. Öğrencilere dijital ve interaktifin temelini öğreterek ve bunun sonucunda elde edecekleri yetenekleri tüketiciler için değerli olacak şekilde kullanmalarına dayanan ajans içinde bir okul aslında.

Ben Digital Invaders’dan yedi sene önce ayrıldım. Şu an neler yaptıklarını bilmiyorum dolayısıyla. Fakat buradaki ana fikir, ajansınız için eleman bulamıyorsanız, bu yeteneği kendinizin yetiştirmesi prensibine dayanıyor.

Antropoloji eğitimi almış olmanız reklamcılık kariyerinize nasıl katkıda bulundu?

Ben teknolojiyi seviyorum ve insan davranışının yeni teknoloji etrafında evrime uğrayacağını görmek beni ilgilendiren bir nokta. Yani, teknoloji insanların birbiriyle bağlantı kurarak anlamalarına yardımcı oluyor. Bu da aslında temelinde aynı yapıların toplumları ileri taşımasına demek. Reklamcılık da insanları ilgilendiren bir iş olduğunu göre…

Brand Week Istanbul’daki sunumunuzda nelerden bahsedeceksiniz? Bilgi verebilir misiniz?

Brand Week Istanbul’da geleceği tasarlamak ve bunu şu an içinde yaşadığımız belirsiz dönemleri engelleyebilmek için buna neden ihtiyacımız olduğundan bahsedeceğim. Üzerinden duracağım diğer bir konu da, eğer bundan 10 sene sonra yine reklamcılık sektöründen çalışmak istiyorsak, çocuklarımızdan öğreneceğimiz çok şey olduğunu vurgulamak.