Skip to main content

Flickr’dan esinlenen yeniliklerin, Gmail kullanıcılarını geri kazanmasına yetip yetmeyeceği merak konusu.

Yahoo, en önemli ürünlerini modernize etme çalışmalarına Yahoo Mail’de yaptığı tasarım değişiklikleriyle devam ediyor. 100 milyon günlük kullanıcıyla Yahoo mail şüphesiz Yahoo’nun en önemli ürünlerinden. Şirket, aylık 425 milyon kullanıcıya sahip olan rakibi Gmail’le baş edebilmek, kaybettiği eski Yahoo kullanıcılarını geri kazanmak için bu defa elinden geleni yaptı. Yeni tablet uygulamaları çıkaran, uzun süredir kullanılmayan mail adreslerini yeniden faaliyete sokan, 1 terabyte mail kapasitesi sunan Yahoo’nun bu çabalarının genç nesili geri kazanmasına yetip yetmeyeceğini önümüzdeki günler gösterecek.

2013’ün Ağustos ayında Yahoo’nun iletişim ürünlerinin başına geçen eski Xobni CEO’su Jeff Bonforte, Yahoo’nun posta kutusunu daha kullanışlı hale getirmek için yeni eklemeler yaptı. The Verge’e konuşan Bonforte, amaçlarının Yahoo mailin hem bir dosya sistemi, hem dijital bellek, hem not alma ve paylaşım alanı olarak ne kadar faydalı olabileceğini kullanıcılara göstermek olduğunu vurguladı.

Yahoo kullanıcılarının ilk fark edeceği yenilik Yahoo Mail’in Flickr’dan faydalanarak oluşturduğu 24 yeni tema. Yüksek çözünürlüklü ekranlar düşünülerek artırılan görüntü kalitesi ve ince yazı fontları da dikkat çekici. Asıl ilginç değişiklik ise Yahoo’nun mail yollama ve düzenleme kısmında yaptığı değişiklik. Mail üzerinden yapılan konuşmaları posta kutusunun içerisinde genişletmek ve sohbet içerisindeki yeni ya da eski mesajlara kolayca ulaşmak mümkün.

Yeni mail oluşturma ekranı ise oldukça sade dikdörtgen beyaz bir kart gibi karşımıza çıkıyor. Bonforte’nin ‘pazardaki en iyi posta oluşturma ekranı’ olarak tanımladığı tasarım sadeliğiyle yine Yahoo’nun sahibi olduğu Tumblr’ı hatırlatıyor.

Başka bir yenilik ise Yahoo’nun eskiden Mail Plus’ın bir parçası olarak aylık 19,99 dolara sunduğu ayrıcalıklı özellikleri artık ücretsiz sunması. Yeni Yahoo mail kullanıcılarını Mail Plus kullanıcılarından ayıran tek nokta, Yahoo mail kullanıcılarının posta kutusundaki reklamlara maruz kalmaya devam edecek olması.

Mail adresi değiştirmek kullanıcı için sancılı bir süreç, Yahoo’nun yeni özelliklerinin arasında Gmail kullanıcılarını mail değiştirmeye ikna edecek kadar güçlü bir özellik olup olmadığı da tartışılır. Yahoo bu hamlesiyle milyonlarca Gmail kullanıcısını yeniden ele geçiremeyecek olsa da, yenilikler sayesinde Google ve Yahoo arasındaki rekabet kızışıp daha sağlıklı bir hale gelecek gibi görünüyor.
Yahoo’nun yeni tasarımı, hem web üzerinden hem de iOS, Android ve Windows 8 üzerindeki uygulamalar ile bugün kullanıcıyla buluşuyor.