Skip to main content

Dünyayı sarsan çocuk istismarı ve insan kaçakçılığı iddialarının odağındaki Wayfair olayının yankıları devam ederken, Trendyol’dan sosyal medyadaki iddialara ilişkin açıklama geldi.

Sosyal medyada en çok konuşulan konuların başında Wayfair skandalı yer alıyor. ABD’de Wayfair adlı e-ticaret sitesinde ürünler üzerinden çocuk istismarı ve insan kaçakçılığı iddialarına karşı iki farklı görüş ortaya çıktı. Bir taraf bunun tamamen bir komplo teorisi olduğunu dile getirirken, iddiaların gerçek olduğunu savunan bir kitle de mevcut.

Tartışmalar devam ederken Wayfair çocuk ticareti skandalına benzer olarak Trendyol‘daki bazı çocuk kıyafetlerinin yüksek fiyatlarla satışa sunulması e-ticaret devinin aynı iddialarla suçlanmasına neden oldu.

Konunun karşısında olduklarını belirten Trendyol, sosyal medyadaki iddialarda yer alan ürünlerle ilgili yaptıkları incelemelerde, belirtilen fiyatlardan hiç satış yapılmadığı ve bu durumun veri girişlerindeki hatalardan kaynaklandığını kamuoyu ile paylaştı. Açıklamada şu ifadelere yer verildi:

“Trendyol olarak hassasiyetle yakından takip ettiğimiz sosyal medyadaki iddialara ilişkin kamuoyunu bilgilendirmek isteriz.

Türkiye’nin Trendyol’u olarak onbinlerce satıcıyı müşterilerimizle buluşturduğumuz paz.aryeri modelimizde ürün isimleri, açıklamaları ve fiyatları satıcılarımız tarafından belirlenmektedir. 15 milyondan fazla ürün bulunan platformumuzda, veri girişleri ile ilgili hatalı işlemlerle karşılaşılabilmektedir. Hatalı veri girişlerini ve her türlü ayrımcılık içeren söylemleri takip ediyor ve satıcılarımızı bilgilendirerek platform kuralları gereği, ürünleri yayından kaldırıyoruz. ‘Şikayet Et’ özelliği ile müşterilerimizden aldığımız bildirimleri de ivedilikle inceliyoruz. Ayrıca platform olarak satıcılarımızın hatalı veri girişlerini ve operasyonlarını iyileştirmeye yönelik eğitimleri düzenli olarak gerçekleştirmeye ve kontrol mekanizmalarımızı güçlendirmeye devam edeceğiz.

Sosyal medyadaki iddialarda yer alan ürünlerle ilgili yaptığımız incelemelerde, belirtilen fiyatlardan hiç satış yapılmadığı ve bu durumun veri girişlerindeki hatalardan kaynaklandığı gözlenmiştir. Türkiye’nin Trendyol’u olarak markamızın böyle bir iddia ile yan yana gelmesinden son derece üzgünüz. Böyle bir konuda kamuoyunda oluşan haklı hassasiyeti en içten şekilde paylaştığımızı ve konunun kesinlikle karşısında olduğumuzu belirtmek isteriz.”