Skip to main content

Volkswagen, yıllar süren bekleyişi nihayet sona erdirdi. Efsanevi modeli T1’den esinlenerek oluşturduğu modeli ID Buzz ile otomobil severlerin karşısına çıkan Volkswagen, bir hayli heyecan yarattı.

Volkswagen, efsanevi modeli T1 Microbus’tan yola çıkarak oluşturduğu ve 2017 yılında Detroit Auto Show’da bir konsept araç olarak tanıttığı ID Buzz’ın satışa sunulacak olan versiyonunun üzerindeki örtüleri kaldırdı.

Volkswagen ID Buzz

YouTube üzerinden yapılan bir yayın ile tanıtılan ID Buzz’ın tanıtımında bir Volkswagen fanı olan ünlü oyuncu Ewan McGregor da yer aldı. Hannover ve Wolfsburg’daki Volkswagen fabrikalarını ziyaret eden Ewan McGregor, Volkswagen ile geçmişine dair bazı fotoğraflarını ve dört adet Volkswagen Beetle araca sahip olduğu bilgisini paylaştı.

Ewan McGregor

T1 Microbus’ın çizgilerini yansıtmasından ötürü retro, barındırdığı teknolojilerden ötürü fütüristik olarak tanımlanan ID Buzz, bir konsept araç olarak tanıtıldığı günden bu yana heyecanla bekleniyordu.

Volkswagen’in bir diğer elektrikli aracı olan ve önümüzdeki yıllarda Volkswagen Golf’ün yerini alması planlanan ID.3 ile aynı platforma sahip olan ID Buzz, 77 kilowatt saatlik bataryaya ve 150 kilowatt’lık (201 beygir güç üreten) bir motora sahip. 170 kilowatt şarj desteği ile hızlı şarj istasyonlarında bataryası yüzde 5’ten yüzde 80’e yarım saatte şarj edilebileceği açıklanan aracın menzili hakkında Volkswagen tarafından bir açıklama yapılmazken, Wired, ID Buzz’ın 250 mil, yani yaklaşık 400 kilometre menzilinin olabileceği bilgisini paylaşıyor.

Volkswagen ID Buzz

ID Buzz, Kia EV6 gibi çift yönlü şarjı destekliyor. Tek yönlü şarj sistemi sadece aracın şarj edilebilmesine imkân verirken, çift yönlü şarj, aracın bataryasında bulunan gücün farklı elektrikli eşyaların çalıştırılmasında kullanılabilmesi, hatta teoride aracın bataryasından elektrik şebekesine aktarım yapılabilmesi anlamına geliyor.

Aracın dışındaki çift renkli tasarımın sürdürüldüğü oldukça ferah bir iç mekana sahip olan ID Buzz’da Volkswagen’in sürücü bilgi sistemi olarak 5,30 inçlik bir ekran kullandığı, araç içi bilgi-eğlence sisteminin dokunmatik ekranının ise 10 ve 12 inç seçenekleri ile sunulacağı öğrenildi. İç mekandaki tuşların önemli bir kısmı ise fiziksel değil, haptik.

Volkswagen ID Buzz

Aracın, en yüksek donanım seviyesinde Car 2X de dahil olmak 30’dan fazla destek sistemine sahip olacağı açıklandı. ID Buzz, Car 2X ile çevrede bulunan diğer Volkswagenler ile veri alışverişi yaparak trafik durumu hakkında sürücüsünü bilgilendirebilecek. Ayrıca, ID Buzz’ın bir hafıza fonksiyonuna sahip olacağı, böylece eğimli bir park yerine aracın park edilmesi gibi bazı manevraları hatırlayacağı ve gerçekleştireceği de paylaşıldı.

Yayın sırasında ID Buzz ve ID Buzz Cargo adıyla iki modeli tanıtılan aracın üretimine bu yıl başlanacak. Avrupalı sürücülerin ID Buzz’a sonbaharda kavuşacakları öngörülüyor.

Kaynak: Volkswagen’s Electric ID Buzz Has Landed and Looks Well Worth the Wait – Wired