Skip to main content

Vodafone yeni marka stratejisi ve sloganını yarından itibaren kullanmaya başlayacak.

Vodafone yeni marka stratejisini açıkladı. Marka bu kapsamda logosunu ve söylemini de değiştirdi. En son 2009’da sloganını “Power to You” olarak yenileyen Vodafone, yarından itibaren “The Future is Exciting. Ready?” (Gelecek heyecan verici. Hazır mısınız?) sloganını kullanacak.

Vodafone’un yeni stratejisi 6 Ekim’de markanın faaliyette olduğu 36 ülkede bir reklamla paylaşılacak. Yeni strateji,  teknoloji ve dijital hizmetlerin toplumu dönüştürmede pozitif bir role sahip olacağı içgörüsünden yola çıkıyor. Reklamda sloganda şu noktaya dikkat çekiliyor: Burada sloganın ilk bölümü yerel dillerde kullanılırken, “Ready?” kısmı bütün ülkelerde gösterilecek reklamlarda ortak şekilde paylaşılacak. Örneğin, İtalyanca “il futuro è straordinario. Ready?” veya İspanyolca “El futuro es apasionante. Ready?” şeklinde bir kullanım söz konusu. Strateji değişikliğinin parçası olan logodaki değişimi şöyle açıklayabiliriz: Yukarıdaki slogan Vodafone’un 1998’de kullanmaya başladığı konuşma balonlu logosunun içine yerleştirilecek.

Vodafone’un 33 yıllık tarihindeki en büyük reklam kampanyası

Vodafone’un yeni marka konumlamasına ilişkin görüşlerini paylaşan Vodafone Ticarî Operasyon ve Stratejiden Sorumlu Başkan Yardımcısı Serpil Timuray, “Teknoloji ve bilimde ortaya çıkan inovasyonların toplum üzerinde olumlu etkilerinin bulunması nedeniyle gelecekle ilgili iyimser olmak için birçok iyi nedenimiz bulunuyor. Vodafone’un yeni teknolojileri dünya üzerinde milyonlarca insanla buluşturarak, hayat kalitesi ve işyerlerini dönüştürmeye ilişkin gurur dolu bir geçmişi bulunuyor” açıklamasını yapıyor.

Vodafone’daki bu değişim 33 yıllık şirket tarihindeki en geniş reklam kampanyasıyla tanıtılacak. Vodafone’un reklam filmini incelediğimizde haberleşmede yaşanan evrimi görüyoruz. Mağara döneminden bugüne haberleşmedeki evrimin anlatıldığı filmde, drone, akıllı ev, akıllı saat, robot ve hologram gibi gelecek vurgusunun öne çıkarıldığı bir atmosfer dikkat çekiyor. 60 saniye süren reklamın yapımını Ridley Scott Associates üstlendi.