Vodafone Türkiye tarafından kadına yönelik şiddeti önlemek amacıyla geliştirilen Kırmızı Işık uygulaması için Y&R Team Red İstanbul tarafından hazırlanan “Aramızda” kampanyası, Avrupa’dan sonra ABD’de de büyük ödüle layık görüldü. Tüm dünyada pazarlamanın ve yaratıcılığın zirvesi olarak kabul edilen Cannes Lions 2015’te büyük ödül Grand Prix’yi alarak Türkiye’de bir ilke imza atan Vodafone Kırmızı Işık, bu kez de 1959 yılından bu yana reklam, tasarım ve iletişim alanındaki yaratıcılığı ve inovasyonu ödüllendiren CLIO’dan bir altın, bir gümüş ve bir Grand CLIO kazanarak, toplam üç ödülle döndü.
Vodafone Kırmızı Işık “Aramızda” kampanyası, CLIO Ödülleri’nde “Entegre Kampanya” kategorisinde “Grand CLIO” ve altın ödülünü alırken, “Dijital” kategorisinde de gümüş ödül aldı. Vodafone Kırmızı Işık, Time dergisinin dünyanın en tanınan uluslararası reklam ödülleri olarak nitelendirdiği CLIO’da Türkiye’den kısa listeye kalan 4 farklı çalışma arasında ödüle hak kazanan tek çalışma oldu.
Öğüt: “Uluslararası arenada Türkiye’ye ilk başarıları kazandırdık”
ABD’nin New York şehrinde düzenlenen ve ünlü aktör Alec Baldwin’in sunuculuğunu üstlendiği ödül törenine, Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt ve Young & Rubicam Brands Reklamevi Ajans Başkanı Arzu Ünal birlikte katıldı. Gökhan Öğüt, “Güçlü bir toplum için kadınlara fırsat eşitliği sağlayarak, toplumsal ve ekonomik hayata eşit katılımlarını desteklemek üzere yatırımlarımızı sürdürürken, mobil teknolojilerinin gücünü kullanarak hayata geçirdiğimiz Kırmızı Işık uygulaması sayesinde de şiddete maruz kalan kadınlara tek dokunuşla destek eli uzatıyoruz. Kırmızı Işık uygulamasını, sadece kadınlar tarafından erişilebilen, şiddeti anında ya da öncesinde engellemeye yönelik, şiddet uygulayan kişinin fark etmeyeceği biçimde çalışan bir çözüm olarak tasarladık. Cannes Lions 2015’te büyük ödül Grand Prix’yi alarak Türkiye’ye bir ilki yaşatan kampanyamızın şimdi de reklam dünyasının uluslararası alanda en önemli ödüllerinden CLIO’da biri Büyük Ödül olmak üzere üç ödül birden kazanmasının gurur ve mutluluğunu yaşıyoruz.” açıklamasında bulundu.
Arzu Ünal: “Bu kampanyaya kalbimizi koyduk”
“Aramızda” kampanyasının arkasında sosyal faydaya odaklanmış ve akıllıca kurgulanmış iyi bir fikir olduğuna dikkat çeken Arzu Ünal ise “Vodafone Kırmızı Işık uygulaması için aldığımız brief, insanın kalbine dokunan bir brief’ti. Biz de çalışmalarımıza önce kalbimizi koyarak başladık. Kampanyamızı, Vodafone teknolojisini sadece kadınlara ve en sade dilde aktaracak şekilde kurguladık. Sadece kadınların uygulamanın farkına varması için alternatif, yeni mecralar yarattık. Kurguladığımız bu yalın ve yenilikçi yaratıcı yaklaşım ile Cannes Lions’da kazandığımız Grand Prix’nin ardından, Türkiye’nin ilk Grand CLIO’sunu kazanmak müthiş bir duygu. CLIO’dan gelen bir altın, bir gümüş ve bir Grand CLIO’nun gururunu yaşıyoruz. Ama asıl gurur duyduğumuz şey, Türkiye’deki binlerce kadını, aile içi şiddetten korumaya yardımcı olabilmek.” sözleriyle duygularını ifade etti.
Yorumlar