Skip to main content

Garanti Bankası’nın Kurumsal Marka Yönetimi ve Pazarlama İletişimi Birim Müdürü Elif Güvenen ile Ugi’nin hikayesini konuştuk

Yakın zaman içinde Garanti Bankası’nın TV reklamlarında karşımıza çıkan Ugi bankanın yenilikçi ve teknolojideki öncü rolüne dikkat çekiyor ve müşterilerinin finansal ihtiyaçlarında yalnız olmadıklarını hissettirmeyi amaçlıyor. Garanti Bankası’nın Kurumsal Marka Yönetimi ve Pazarlama İletişimi Birim Müdürü Elif Güvenen ile Ugi’nin hikayesini konuştuk…

Elif Güvenen UgiÖncelikle Ugi karakteri nasıl ortaya çıktı, anlatabilir misiniz?

Garanti bankası olarak, akıllı telefon, bilgisayar, şube ve çağrı merkezi aracılığıyla, kısacası müşterileriyle temasa geçtiği her noktada onların hayatını kolaylaştıran bir bankayız. Teknoloji hızla ilerlerken yeni iletişim platformumuzun da önemli unsurlarından birinin teknoloji olması gerektiğine karar verdik. Ama tabii ki insani değerlerle. Dolayısıyla Ugi karakterini ve yeni iletişim platformumuzu, birbirinden uzak gibi görünen ancak birlikte geliştiklerinde anlam yaratan iki değer olan teknoloji ve insani değerler üzerine konumlandırdık. Bu öngörünün bir yansıması olan Ugi, Garanti’nin DNA’sında yer alan teknoloji ve yenilikçiliği yansıtıyor.

Ugi’nin müşterilerle iletişimi de yeni nesil bir anlayışa sahip aslında, değil mi?

Ugi, reklamlarımızda hayatın içine karışıyor, insanlara kulak kabartıyor, finansal konularda kendini yalnız hissedenlerle Garanti’deki çözümleri hatırlatıyor. Ugi insanlarla iletişimini, dijital ekranındaki gözler, emojiler ve hatta Garanti hizmetlerini anlatan piktogramlarla kuruyor, bu da onu daha cana yakın daha duyarlı hale getiriyor. Kısaca, Ugi’yle Garanti’nin yenilikçi ve teknolojideki öncü rolüne dikkat çekiyor, müşterilerimize finansal ihtiyaçlarında yalnız olmadıklarını hissettirmeyi amaçlıyor. Ugi bütün bu yönleriyle aslında bir deyişle de geleceğin yapay zekalarının bir öngörüsü.

Ugi bundan sonraki Garanti’nin hangi çözümlerinin iletişiminde karşımıza çıkacak?

Ugi, Garanti’nin teknolojik gücüne vurgu yapıyor. Bu nedenle, öncelikle ileri teknolojimizle insan odağında geliştirdiğimiz ürün ve hizmetlerin iletişiminde Ugi’yi görmeye devam edeceğiz. Ancak yakında bazı sürpriz farklı konularda da Ugi yer alabilir.

 ‘Garantili Dostlar’ı bundan sonra iletişimde göremeyeceğiz sanırım?

Kampanyanın kahramanları Garantili Dostlar ile 2011’den 2016 yılına kadar çok başarılı bir iletişim platformu sürdürdük. Kampanyanın reklam müziği hem seyir değerini yükseltti hem de sıcak, samimi, akılda kalıcı iletişim amacımıza ulaşmamızı sağladı. Kampanyamız lansman yılında rekabetin en parlak komedi yıldızlarından daha çok ilgi gördü. Şimdi ise Ugi ve “yalnız değilsiniz” ile yeni reklam kampanyalarımıza devam edeceğiz.

Ugi’li reklamda dış ses “yalnız değilsiniz” diyor, serinin devamında Ugi yalnız mı devam edecek? Ona eşlik edecek başka robot karakterler görebilecek miyiz?

Ugi, hayatın içine karışan, insanlara kulak kabartan, finansal konularda kendini yalnız hisseden birini fark ettiğinde empati antenlerini açıp onlara Garanti’deki çözümü hatırlatan “gizli” bir kahraman… Bu nedenle Ugi’nin insanlarla yan yana gelmesini önemsiyoruz. Dolayısıyla, şu an için Ugi’ye eşlik edecek başka robot karakterler olmasını planlamıyoruz.  Öte yandan “yalnız değilsiniz” söylemi de Ugi’den ziyade aslında Garanti’nin müşterilerine bir söylemi. Finansal ihtiyaçlarında yanlarında olduğumuzu anlatmayı amaçlıyoruz bununla.