Skip to main content

Twitter’ın 1 Nisan’da eski mavi onay işaretlerini kaldırması gerekiyordu. Ancak şirket, bu planını askıya aldı.

Elon Musk liderliğindeki sosyal ağ, onay işaretindeki etiketi revize ederek, eski ücretsiz ve yeni ücretli doğrulanmış hesaplar arasında ayrım yapmayı neredeyse imkânsız hale getirdi.

Kullanıcılar mavi onay işaretine dokunduğunda veya tıkladığında, etikette artık, “Bu hesap Twitter Blue’ya abone olduğu veya eski bir doğrulanmış hesap olduğu için doğrulanmıştır” yazıyor.

Twitter, Blue abonelik planı aracılığıyla doğrulamayı başlattıktan sonra, eski doğrulanmış hesapların üzerindeki etikette “Bu, eski bir doğrulanmış hesaptır”, Blue hesaplarındaki etikette ise “Bu hesap, Twitter Blue’ya abone olduğu için doğrulanmıştır” yazıyordu. Bu nedenle, iki doğrulanmış hesap grubu arasında ayrım yapmak mümkündü. Ancak Twitter’ın bu yeni adımı, iki farklı doğrulama arasında ayrım yapmayı zorlaştırıyor.

Hafta sonu The New York Times, doğrulama hizmeti için ödeme yapmayı reddettikten sonra mavi onay işaretini kaybetti. Son günlerde LeBron James, Patrick Mahomes II, Darius Slay, Monica Lewinsky ve William Shatner gibi birçok ünlü, onay işareti için ödeme yapmayacaklarını söyledi.

CEO Elon Musk, 15 Nisan’dan itibaren “Sana Özel” önerilerinde yalnızca ücretli Blue aboneliği ile doğrulanmış hesaplardan gelen içeriklerin gösterileceğini söylemişti. Twitter’ın ayrıca Blue aboneleri için onay işaretlerini gizlemelerine izin verecek bir devlet kimliği doğrulama özelliği üzerinde çalıştığı bildiriliyor.

Kaynak: Twitter’s new label makes it hard to differentiate between legacy and paid verified accounts – TechCrunch