Skip to main content

Twitter, tweet düzenleme özelliğinin Twitter Blue abonelerinin sayısını artıracağını düşünüyordu. Fakat veriler bu beklentinin boşa çıktığını ortaya koyuyor.

Twitter kullanıcılarının uzun yıllardır platformdan talep ettikleri tweet düzenleme özelliği bu ayın ilk günlerinde duyurulmuştu. Şirketin kurucularından Jack Dorsey’in, halihazırda CEO koltuğunda oturan Parag Agrawal’ın ve hem sade bir Twitter kullanıcısı hem de Twitter’ı satın almak üzere teklif yapan bir iş insanı olarak Elon Musk’ın da dahil olduğu “Twitter’a bir düzenleme tuşu eklenmeli mi?” tartışması böylece son bulmuştu.

Twitter’ın sadece Twitter Blue üyelerine sunduğu bu özellik, 4 Ekim’de Avusturalya, Kanada ve Yeni Zelanda’daki, 6 Ekim’de ise ABD’deki Twitter Blue üyelerinin kullanımına açılmıştı. Twitter, tweet düzenleme özelliği ile birlikte Twitter Blue üyelerinin sayısının ve dolayısıyla bu kanaldan elde ettiği gelirin artacağını düşünüyordu. Görünüşe göre, bu beklenti boşa çıktı.

Sensor Tower tarafından paylaşılan verilere göre, 4 Ekim’de ve 6 Ekim’de ufak çaplı da olsa yükselişler görüldü; fakat gözle görülür en önemli gelir artışı 9 Ekim tarihinde yaşandı. Fakat 9 Ekim’den sonra tekrar ortalama seviyelere gerileme görülmesi, Twitter’ın beklentilerinin karşılanmadığını ortaya koydu.

Twitter’ın bu konu ile ilgili bir hayal kırıklığı yaşadığı düşünülüyor. Zira şirket, Temmuz ayında her ne kadar direkt olarak dile getirmese de tweet düzenleme özelliğinin ardından Twitter Blue abonelik ücretini artırabileceğinin sinyallerini vermişti.

Kaynak: Data Suggests Twitter Blue Take-Up Hasn’t Significantly Increased Since the Addition of Tweet Editing – Social Media Today