İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), Alibaba Group bünyesindeki AliExpress ve AliExpress Türkiye resmi iş ortağı İhracatname, KOBİ’lerin yurt dışındaki tüketicilere doğrudan ulaşmasını sağlayacak bir anlaşma imzaladı. Anlaşmayla birlikte, Türkiye’den yurt dışına açılmak ve küresel düzeyde rekabet etmek isteyen KOBİ’ler, İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) ve Alibaba Group bünyesindeki küresel çevrimiçi perakende pazar yeri olan AliExpress desteğiyle, AliExpress’in ekosistemi ve altyapısından faydalanarak ürünlerini tüm dünyaya ihraç edebilecek.
İlk aşamada 15 bin İHKİB üyesinin dünyanın dört bir yanındaki milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşacağı bu iş birliği sayesinde, AliExpress ihracatçılara tahsilattan lojistiğe, pazarlamadan 18 dilde tercümeye dek altyapı desteği verecek ve küresel ekosistemi ile Türk ihracatçılarının ve KOBİ’lerinin markalarını dünyaya duyurmasını sağlayacak. Çözüm ortağı İhracatname ise Aliexpress’te mağaza açmak isteyen satıcılara platforma kayıttan ürünlerin mağazaya yüklenmesine dek geçen bütün süreçte ücretsiz olarak rehberlik edecek.
Mikro girişimciler de doğrudan satış yapabilecek
Dünyada e-ihracat pazarının hızla büyüdüğüne dikkat çeken İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, “2016’da 401 milyar dolar olan küresel e-ihracatın 2020’de 994 milyar dolara çıkacağı tahmin ediliyor. Özellikle Rusya, Ortadoğu ve Avrupa’da AliExpress’teki tüketici profili, e-ihracat konusunda firmalarımıza önemli avantajlar sağlıyor. Bu anlaşma sayesinde küçük büyük 15 bin İHKİB üyemize AliExpress üzerinden dünyanın kapılarını açıyoruz. Şirketlerinin büyüklüklerine bakmaksızın mikro girişimcilerimiz bile dünyanın en ücra köşesine doğrudan perakende satış yapabilecek. Bu avantajların birçok girişimcimizi ihracatçı olma konusunda cesaretlendireceğine inanıyorum” dedi.
AliExpress Global Tüketici ve Pazar Operasyon Direktörü Cheer Zhang, işbirliğine ilişkin “AliExpress, Alibaba Group’un küreselleşme stratejisinin önemli ve bütünleyici bir parçası. İHKİB ile gerçekleştirdiğimiz bu anlaşma ile Türkiye’deki ihracatçıların ve KOBİ’lerin küresel pazarda rekabet etmelerini kolaylaştırmayı hedefliyoruz. Başta altyapı ve lojistik olmak üzere bu süreçte kendilerine gereken tüm desteği vermeye hazırız. Türkiye’deki KOBİ’lerin AliExpress üzerinden yurt dışına açılmasında hedeflediğimiz ana pazarlar arasında Rusya, Avrupa ve Ortadoğu yer alıyor. Ayrıca, ABD ve Brezilya, Şili gibi Kuzey ve Güney Amerika ülkelerinde de önemli bir potansiyel olduğunu görüyoruz” diye konuştu.
AliExpress Bölgesel İş Geliştirme Yöneticisi Yaman Alpata ise “Satıcıların 200’den fazla ülke ve bölgede satış yapmasını sağlayan ve 18 dilde hizmet veren AliExpress, Türkiye’deki KOBİ’lerin küresel düzeyde rekabet edebilmesini kolaylaştıracak tüm dijital altyapıya ve hizmetlere sahip. Türkiye’den tüm girişimciler, markalar ya da perakendeciler basit birkaç belge ile ücretsiz bir şekilde mağaza açabiliyor. KOBİ’ler, AliExpress’te mağazalarını açtıktan sonra ürünlerini Türkçe olarak listeleyebiliyor, biz 18 dilde tercüme ediyoruz. Siparişleri lojistik ortağımızla birlikte kapılarından alıp global altyapımız sayesinde dünyanın dört bir yanına götürüyoruz” dedi.
Yorumlar